آفتاب

واشنگتن: شهرک‌سازی‌ها در قدس به ناآرامی‌ها دامن می‌زند

واشنگتن: شهرک‌سازی‌ها در قدس به ناآرامی‌ها دامن می‌زند

آمریکا ضمن محکوم کردن شدید برنامه‌های اسرائیل برای ساخت 200 مسکونی جدید در شهر رامات هشدار داد، چنین اقداماتی تنها باعث تشدید تنش‌های رو به افزایش در این شهر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، جنیفر ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همچنین اتهام به آتش کشیدن مسجدی که افراط گرایان یهودی مقصر آن هستند را محکوم کرده و گفت:‌ این یک اقدام نفرت انگیز و تحریک کننده است و از تمام مقامات خواست تا درباره این رویداد تحقیق کنند.

وی به خبرنگاران گفت: ما شدیدا از مساله شهرک سازی‌ها در بیت المقدس نگران هستیم و موضع آمریکا و دیگر کشورهای جامعه بین‌الملل در مورد این مساله کاملا متحد و روشن است چرا که آنها مخالف چنین شهرک سازی‌هایی در شرق بیت المقدس هستند.

جنیفر ساکی ادامه داد: چنین تصمیماتی برای توسعه شهرک سازی‌ها تنها وضعیت وخیم کنونی را تشدید کرده و به تلاش‌ها برای کاهش تنش‌ها کمکی نخواهد کرد. این اطلاعیه پیش از رسیدن جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به اردن منتشر شد.

کری قرار است در این سفر با عبدالله دوم پادشاه اردن دیدار کرده و درباره آغاز تنش‌ها مذاکره کند.

جنیفر ساکی تاکید کرد: افزایش شهرک سازی‌ها زیر پا گذاشتن هدف ذکر شده برای دستیابی به یک راه حل دو کشوری است چرا که این هدف این مساله را که این شهرک سازی‌ها باید کجا صورت بگیرند از پیش تعیین می‌کند.

وی همچنین ایجاد حریق عمدی در مسجدی در فلسطین را محکوم کرده که مقامات امنیتی فلسطین ساکنان افراط گرای یهود را مقصر آن می‌دانند.

جنیفر ساکی گفت: آمریکا این حمله علیه مسجدی در کرانه باختری را محکوم می‌کند. ما معتقدیم که چنین اقدامات نفرت انگیز و تحریک کننده علیه یک مکان مقدس غیرقابل توجیه است. من از مقامات اجرای قانون می‌خواهم تا فورا به این مساله رسیدگی کرده و مجرمان را به پای میز محاکمه بیاورند.

جنیفر ساکی افزود: ما مقامات محلی را به همکاری با جامعه به منظور کاهش تنش‌ها، دفاع از آزادی مذهبی و همکاری علیه فتنه انگیزی تشویق می‌کنیم. آمریکا پیشتر نیز شهرک سازی‌ها در بیت المقدس را غیر قانونی خوانده بود.

انتهای پیام

کد N577699

وبگردی