آفتاب

درخواست عجیب سرکرده سلفی‌ها از دولت انگلیس

درخواست عجیب سرکرده سلفی‌ها از دولت انگلیس

واحدمرکزی خبر نوشت:

سرکرده گروهک‌های سلفی مقیم انگلیس از دولت این کشور خواست، در صورتی که بتواند مسیری امن برای پیوستن خود و خانواده‌اش به تروریست‌های داعش در سوریه یا عراق فراهم کند، به وی اجازه دهد از این کشور خارج شود(!).
به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری العالم، انجم چودری تاکید کرده که حاضر نیست به تنهایی برای پیوستن به گروه تروریستی داعش به عراق یا سوریه برود، بلکه همسر و پنج فرزندش را که بزرگ ترین آنها دختری 17 ساله است، با خود خواهد برد.
چودری در گفت وگوی تلفنی با روزنامه الشرق الاوسط، درباره نقشی که ممکن است در گروه داعش ایفا کند، تصریح کرد واجد الشرایط تصدی عنوان قاضی شرع در اراضی تحت اشغال تروریست های داعش است.
وی که اواخر دهه نود، مسئولیت اداره محکمه های شرع وابسته به گروه های افراطی سلفی شرق و شمال لندن با نظارت عمر بکری مبلغ سوری را به عهده داشت، اذعان کرد: منتظر است، بار دیگر به گذرنامه انگلیسی اش که توسط واحد ضد تروریسم اسکاتلندیارد انگلیس در سپتامبر گذشته توقیف شده بود، دست یابد تا عازم سوریه یا عراق شود.
واحد مبارزه با تروریسم پلیس اسکاتلندیارد، 25 سپتامبر گذشته گذرنامه چودری و چند سلفی دیگر مقیم انگلیس را به اتهام ارتباط با یک سازمان تروریستی، توقیف کرد.
وی گفت: اگر این مشکل نبود و گذرنامه ام توقیف نشده بود، اینک در کنار نیروهای [تروریست] داعش در عراق یا سوریه بودم.
چودری سپتامبر گذشته به اتهام ارتباط با تروریست ها در انگلیس بازداشت و سپس به قید ضمانت آزاد شد، اما مدارک او نزد پلیس باقی ماند.
وی تنها چند ساعت قبل از بازداشت شدن، آمریکا و انگلیس را از طریق شبکه اجتماعی توییتر به اقدام علیه اسلام و مسلمانان متهم کرده بود.
چودری در یادداشت توییتری دیگری نوشته بود که منافع اقتصادی، نظامی و ایدئولوژیک آمریکا و انگلیس در سوریه، باعث ورود این دو کشور به جنگ در سوریه شده است، نه دفاع از شهروندان آن کشور.
انجم چودری 47 ساله، متولد انگلیس از پدر و مادری مهاجر است که به داشتن افکار و عقاید افراطی معروف است. وی همراه عمر بکری گروه سلفی موسوم به مهاجران را در انگلیس تشکیل داد و این گروه از سال 2010 در این کشور ممنوع الفعالیت شد و 9 نفر از اعضای آن به اتهام عضویت در سازمانی تروریستی بازداشت شدند.

4949

کد N577621

وبگردی