آفتاب

آمریکا میزبان نشست افسران ائتلاف ضد داعش

آمریکا میزبان نشست افسران ائتلاف ضد داعش

ارتش آمریکا گفت: افسران ارتش بیش از 30 کشور عضو ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه داعش در یکی از پایگاه‌های این کشور با یکدیگر دیدار کرده تا اقدامات جنگی علیه شبه نظامیان داعش را برنامه ریزی کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، حدود 200 برنامه ریز نظامی به مدت بیش از یک هفته در پایگاه نیروی هوایی مکدیل واقع در فلوریدا، محل فرماندهی مرکزی آمریکا گرد هم آمدند تا حمله هوایی علیه شبه نظامیان داعش در عراق و سوریه را بررسی کنند.

فرماندهی مرکزی آمریکا در بیانیه‌ای گفت: این کنفرانس فرصتی را برای شرکای ائتلافی فراهم می‌کند تا روابط و اقدامات آتی را تقویت کرده و عملیات نظامی برنامه ریزی شده برای شکست و نابودی داعش را بهبود بخشند.

فرماندهی مرکزی آمریکا افزود: فرماندهان از بیش از 20 کشور عضو ائتلاف تحت رهبری آمریکا حدود یک ماه پیش در واشنگتن با یکدیگر دیدار کردند و نشست کنونی بیانگر نقطه عطف و مرحله مهم دیگری است.

ژنرال لوید آستین رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا در بیانیه‌ای گفت: این 200 شرکت کننده بیانگر ائتلاف گسترده‌ای است که گرد هم آمده‌اند و برای موفقیت مبارزات ما در راستای شکست و نابودی داعش مهم هستند. در حقیقت این ائتلاف است که دشمنان ما را بیش از هرچیز می‌ترساند و این ائتلاف است که هرچه سریعتر اقدامات را به درست ترین شکل ممکن انجام خواهد داد. این دیدار که تا 21 نوامبر سال جاری میلادی (30 آبان) به طول می‌انجامد بیش از سه ماه از آغاز بمباران‌های هوایی جنگنده‌های هوایی آمریکا علیه شبه نظامیان داعش در عراق و پس از بیش از 800 حمله هوایی در عراق و سوریه صورت گرفته است. این جلسه برنامه ریزی نظامی به دنبال تصمیم باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا برای اعزام 1500 نیروی آمریکایی دیگر به عراق به منظور مشاوره و آموزش نیروهای دولتی و شبه نظامیان کرد در بحبوحه برنامه‌ها برای کمک به ارتش عراق در راستای بازپس گیری مناطق تصرف شده توسط شبه نظامیان داعش برگزار شده است.

انتهای پیام

کد N577581

وبگردی