آفتاب

دیدار سفیر ایران با رییس سابق پارلمان لبنان

دیدار سفیر ایران با رییس سابق پارلمان لبنان

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با حسین الحسینی رئیس سابق مجلس نمایندگان لبنان ملاقات و در خصوص تحولات لبنان و منطقه گفت‌گو کرد.

به گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسین الحسینی در این ملاقات با اشاره به تلاش رژیم صهیونیستی برای تقسیم کشورهای منطقه اظهار کرد: سناریوی تقسیم کشورهای منطقه از دهه هفتاد میلادی توسط رژیم صهیونیستی طراحی شده بود و از همان زمان تلاش‌های گسترده‌ای توسط آن رژیم و حامیان جهانی اسرائیل صورت گرفت و تحولات کنونی نیز در تداوم همان سناریوی قدیمی است.

وی افزود: اسرائیل همواره به دنبال راهی برای تضمین امنیت خود بوده و معتقد است امنیت اسرائیل با تقسیم کشورهای منطقه و بروز اختلاف‌های داخلی در میان کشورهای منطقه ممکن خواهد بود.

حسین الحسینی با اشاره به همزیستی مسالمت‌آمیز طوایف و گروه‌های مختلف در لبنان اظهار کرد: اسرائیل نمی‌تواند همزیستی مسالمت آمیز طوایف مختلف لبنانی را تحمل کند؛ چرا که خود درصدد ایجاد دولتی نژادی و عنصری در سرزمین های اشغالی است.

محمد فتحعلی نیز با تشریح آخرین تحولات منطقه بر ضرورت هوشیاری ملت‌ها در برابر توطئه‌های تفرقه افکنانه رژیم صهیونیستی تاکید ورزید و گفت: حفظ وحدت و انسجام ملت های منطقه مهمترین عامل پیروزی در برابر توطئه های دشمنان است.

انتهای پیام

کد N577564

وبگردی