آفتاب
مدیر عامل بنیاد امام رضا (ع):‌

خبرگزاری رضوی پیش از دهه فجر رونمایی می‌شود

خبرگزاری رضوی پیش از دهه فجر رونمایی می‌شود

مدیر عامل بنیاد امام رضا (ع) گفت:‌خبرگزاری رضوی پیش از دهه فجر رونمایی می‌شود.

سیدجواد جعفری با حضور در غرفه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در بیستمین نمایشگاه مطبوعات وخبرگزاری ها با اشاره به اهداف مورد نظر بنیاد امام رضا (ع) اظهار کرد: بنیاد امام رضا (ع) در تلاش است تا اهداف مورد نظر خود که ترویج فرهنگ رضوی و همچنین تجلیل وتقدیر از فعالان حوزه رضوی است را پیگیری و اجرا کند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) از سوی بنیاد امام رضا (ع) گفت: بخشی از ابزارها ی ما برای ترویج فرهنگ رضوی برنامه هایی است که به مناسبت دهه کرامت تدارک می بینیم که شاخص ترین آنها برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) است.

وی با بیان این‌که تقدیر و تجلیل از کسانی که در طول سال در فرهنگ رضوی در داخل و خارج فعال هستند ، اهالی هنر، دانشگاهیان و حوزویان یکی از اهداف بنیاد امام رضا (ع) است ،به محورهای سیزدهمین جشنواره بین‌الملل امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت:بخشی از برنامه های ما در این دوره از جشنواره امام رضا (ع) ، مربوط به حوزه شناختی است . رونمایی و معرفی قالب های فرهنگی و هنری در زمینه های مختلف هنری از جمله شعر،‌ ادبیات ،‌رمان ،‌ داستان و فیلم از دیگر بخش های مورد نظر ما در سیزدهمین دوره جشنواره امام رضا (ع) است.

وی اضافه کرد: سومین حوزه مورد نظر ما برای سیزدهمین دوره جشنواره امام رضا (ع) ،‌حوزه رفتاری است که در این بخش تلاش می کنیم تا برنامه هایمان را مبتنی بر رهنمودهای مقام معظم رهبری نسبت به سبک زندگی اسلامی و با الهام از آموزه های رضوی تنظیم نماییم.

وی با اشاره به نقاط ضعف و قوت دوازده دوره قبلی جشنواره امام رضا گفت:‌در دبیرخانه جشنواره شورایی با عنوان شورای آسیب شناسی وجود دارد که این شورا را پس ازبرگزاری در هر دوره سریعا صورت جلسه می‌دهد و نقاط قوت و ضعف آن دوره را بررسی می‌کند.در سال جاری نیز پس از بررسی نقاط و قوت دوره دوازدهم جشنواره به چهارده راهکار جدید رسیدیم که این راهکار را در یک گرده همایی دو روزه با حضور نمایندگان دستگاه های برگزار کننده جشنواره امام رضا (ع) در استان ها و سازمان های مختلف مورد تبادل نظر قرار گرفت و تلاش شد تا نقاط مثبت تقویت شوند وبرای نقاظ ضعف نیز راهکارهایی ارائه گردد.

دبیر سیزدهمین جشنواره امام رضا (ع) خاطر نشان کرد : سیزدهمین دوره جشنواره امام رضا (ع) با شعار خلاقیت و نوآوری و بسط و گسترش فعالیت های مرتبط با فرهنگ رضوی برگزار می‌شود .

وی در ادامه با اشاره به محورهای خبرگزاری رضوی و همچنین زمان رونمایی و آغاز به کار این خبرگزاری گفت: خبرگزاری رضوی یک خبرگزاری کاملا تخصصی در حوزه فرهنگ و معارف رضوی است. اکنون در بنیاد امام رضا (ع) در حال تدارک و فراهم کردن امکانات سخت افزاری و نرم افزاری این خبرگزاری هستیم و

ان شاء الله خبرگزاری رضوی تا دهه مبارک فجر سال جاری کار خود را آغاز خواهد کرد.

وی در پایان با اشاره به عملکرد خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در حوزه اطلاع رسانی اخبار فرهنگی و مذهبی اظهار کرد: خبرگزاری ایسنا یک خبرگزاری مردمی است که رسالت اطلاع رسانی خود را به صورت خلاقانه وآگاهانه در همه عرصه ها به ویژه عرصه فرهنگی و اجتماعی کشور به خوبی ایفا می‌کند.

این خبرگزاری که اکثر اعضای آن را جوانان تشکیل می دهند توانسته است در طول سال های فعالیت خود با اقشار فرهنگی و اهالی علم پیوند خوب و بسیار مستحکمی برقرار نماید.

انتهای پیام

کد N577468

وبگردی