آفتاب
در دیدار با پادشاه اردن:

محمود عباس: اردن شریک اصلی ما در مساله قدس است

محمود عباس: اردن شریک اصلی ما در مساله قدس است

پادشاه اردن و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در امان به بررسی راه‌های تحقق صلح و تحولات منطقه و مسائل مهم دو طرف پرداختند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن در دیدار با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بار دیگر بر موضع کشورش در حمایت از تحقق صلح و راه حل درگیری اعراب و اسرائیل و تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن 1967 به پایتختی قدس شرقی تاکید کرد.

ملک عبدالله دوم همچنین بر مسئولیت جامعه جهانی در حمایت از تلاش‌های صلح، حل مساله فلسطین به عنوان ریشه درگیری‌های منطقه، ایجاد راه حل عادلانه و فراگیر تاکید کرد و نسبت به تجاوزات رژیم صهیونیستی در قدس و هدف قرار دادن مقدسات آن به ویژه مسجد الاقصی هشدار داد و آن را کاملا رد نمود.

وی افزود: ادامه سیاست‌های شهرک سازی تمامی تلاش‌ها برای احیای روند صلح را از بین می‌برد.

ملک عبدالله دوم و محمود عباس بر ادامه هماهنگی و رایزنی در خصوص تحولات مربوط به شهر قدس تاکید کردند.

همچنین محمود عباس از تلاش‌های اردن در حمایت از مسجد الاقصی و حمایت از آن در برابر تجاوزات اسرائیلی و همچنین حمایت از ملت فلسطین برای دستیابی به حقوقشان تشکر کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بعد از این دیدار گفت: اردن شریک اصلی فلسطین در مساله قدس است چرا که بر آن قیمومیت دارد و اردن در درجه اول مسئول اصلی حمایت از قدس است و به این مسئولیت خود ادامه می‌دهد و ما هیچ بحثی در این زمینه نداریم.

محمود عباس گفت: ملک عبدالله دوم از زمان وقوع اتفاقات قدس تا به امروز همواره تماس‌های رسمی با تمامی گروه‌ها از جمله طرف اسرائیلی داشته تا این تجاوزات را متوقف کند.

ملک عبدالله همچنین با گروه‌های منطقه‌ای و بین المللی در این زمینه تماس داشته است. این سفر محمود عباس در پی ایجاد اغتشاشات در قدس شرقی صورت گرفته است. قرار است محمود عباس با جان کری وزیر خارجه آمریکا دیدار کند.

انتهای پیام

کد N577425

وبگردی