آفتاب

سفر دی میستورا به قاهره/ تاکید مصر بر حل مسالمت‌آمیز بحران سوریه

سفر دی میستورا به قاهره/ تاکید مصر بر حل مسالمت‌آمیز بحران سوریه

وزیر خارجه مصر در دیدار با فرستاده سازمان ملل به سوریه به بررسی تحولات بحران سوریه، اوضاع امنیتی و سیاسی این کشور پرداخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، در پی اینکه استفان دی میستورا فرستاده سازمان ملل به سوریه اعلام کرد که مواضع مثبتی را از سوی مقامات سوریه درباره پیشنهاد تحقق آتش بس در شهر حلب واقع در شمال این کشور که یکی از صحنه‌های اصلی درگیری در جنگ سه ساله سوریه است شاهد بوده با سامح شکری وزیر خارجه مصر در قاهره دیدار کرد و به بررسی تحولات بحران سوریه پرداخت.

بدر عبدالعاطی، سخنگوی وزیر خارجه مصر اعلام کرد که فرستاده سازمان ملل نتایج دیدارها و تماس‌هایی را که اخیرا با گروه‌های سوریه و منطقه و جهان داشته به اطلاع سامح شکری رساند و در این دیدار راه‌های تلاش در چارچوب رسیدن به راه حل سیاسی برای بحران سوریه در مرحله آینده بررسی شد.

سخنگوی وزارت خارجه مصر اعلام کرد: سامح شکری نیز در این دیدار به بررسی دیدگاه مصر نسبت به تحولات سوریه پرداخت و بر اهمیت نهایت تلاش مصر برای حل ایجاد مسالمت آمیز بحران سوریه به عنوان تنها راه برون رفت از بحران کنونی این کشور تاکید کرد.

وزیر خارجه مصر از دی میستورا خواست به تلاش‌ها و ارتباطات خود با مصر برای دستیابی به راه حل مسالمت آمیز بحران سوریه ادامه دهد چرا که این بحران بر اوضاع منطقه تاثیر منفی خواهد گذاشت.

در حال حاضر دی میستورا در جهت ارائه طرحی برای توقف درگیری‌ها در سوریه قبل از پایان ماه جاری میلادی تلاش می‌کند که مورد استقبال گروه‌های مختلف از جمله نظام سوریه و مخالفان رسیده است.

سخنگوی فرستاده سازمان ملل به سوریه نیز در این باره گفت: طی دو هفته آینده برای تحقق بخش فنی این طرح و تلاش در جهت اجرای آن وارد عمل خواهیم شد و این طرح در جهت شناسایی و کنترل اوضاع و توقف درگیری‌هاست.

سخنگوی دی میستورا اعلام کرد که پیش بینی می‌شود با طرف‌های سوری و بین المللی طی دو هفته آینده دیدارهایی داشته باشد.

انتهای پیام

کد N577410

وبگردی