آفتاب
مرتضی بانک:

امیدواریم در طرح « داشبورد» تا پایان سال آینده تکمیل شود

امیدواریم در طرح « داشبورد» تا پایان سال آینده تکمیل شود

معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری در نشستی خبری در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها بخشی از سیاست های و برنامه های «دولت دانا» را تبیین کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ‌مرتضی بانک معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری در نشستی خبری که در یکی از غرفه های بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها برگزار شد، به تببین سیاست‌ها و برنامه های «دولت دانا» پرداخت و بر لزوم فراگیر شدن این طرح در دولت و میان تمام اعضای دولت تاکید کرد.

وی با اشاره به ابزارها و امکانات مورد نیاز در دولت تدبیر و امید برای الکترونیکی شدن و تحقق سیاست ها و برنامه های «دولت دانا» خاطر نشان کرد : در دولت یازدهم توجه ویژه ای به موضوع دولت الکترونیکی شده است. در نهاد ریاست جمهوری نیز اقدامات قابل توجه و شایسته‌ای انجام گرفته است.

وی با تاکید بر لزوم مشارکت جدی میان مجموعه رسانه‌ای کشور و دولت به بیان جزئیاتی از طرح «دولت دانا» پرداخت و گفت: پایگاه اطلاع رسانی و اصلی این طرح راه اندازی شده است و در حال عضو گیری است.این سامانه اظهارات،‌ دستاوردها و پیشرفت‌های مورد نظر مردم و همچنین انتقادات و مشکلات آنها را دریافت کرده و به مسوولان ذیربط منتقل می‌کند.

بانک گفت:‌ برای پیاده سازی مناسب دولت دانا و همچنین تبیین راه آن اقدامات بسیاری در مجموعه نهاد ریاست جمهوری و در مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی یارانه‌ای و الکترونیکی این نهاد انجام شده است و این مرکز توانسته است، اقدامات ارزشمندی انجام دهد.

معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری در ادامه با بیان‌ این‌که امروز امکانات فیزیکی «دولت دانا» فراهم شده است اضافه کرد:‌در حال حاضر امکانات فیزیکی مجموعه «دولت دانا» فراهم شده است و برنامه و نرم افزارهای مورد نیاز این طرح نیز پیشبینی و در حال تأمین و تهیه است.

وی با بیان این‌که در گذشته حدود هفده درصد مکاتبات نهاد ریاست جمهوری از طریق رایانه صورت می گرفته است، اظهار کرد: امروز این میزان به 77 درصد است و دربرنامه های ما پیش بینی شده است که این رقم تا پایان سال جاری به میزان صد درصد برسد.

وی یکی از مشکلات طرح را مسائل مربوط به اسناد الکترونیکی مالی دانست و گفت: با توجه به هماهنگی‌ها و تعاملاتی که با دستگاه های مورد نظر انجام گرفته است امیدواریم تا پایان سال بتوانیم صد درصد مکاتبات نهاد ریاست جمهوری را به صورت الکترونیکی انجام دهیم.

بانک به طرح ایجاد دبیرخانه الکترونیکی در نهاد ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت:‌اکنون طرح دبیرخانه الکترونیک به صورت کامل در نهاد ریاست جمهوری اجرا شده است و امیدواریم که این موضوع در تمام بخش‌های متعلق به دولت از بزرگترین ادارات و سازمان ها تا کوچکترین آنها اجرایی شود.

وی همچنین با اشاره به نحوه ارتباطات مردم با دولت اظهار کرد: مرکز ارتباطات مردمی با ایجاد بستر مناسب اقدامی انجام داده است که به جای مکاتبات عادی و جمع آوری ده‌ها یا صدها کیسه حامل نامه های مردمی در هربرنامه وسفر استانی ، کلیه مکاتبات مردمی به صورت الکترونیکی و در بخش هایی نیز به صورت صوتی به دولت منتقل شود.

بانک طرح اطلاعات « داشبورد» را از دیگر طرح های مورد نظر نهاد ریاست جمهوری در راستای ایجاد سیاست ها و برنامه های دولت دانا دانست و گفت:‌در طرح داشبورد که امروز در بسیاری از کشورها اجرا می‌شود، کلیه اطلاعات که در دولت وجود دارد به صورت طبقه بندی شده در طبقه بندی هایی عالی در اختیار شخص رئیس جمهور قرار می‌گیرد و طبقه های پایین تر در اختیار اشخاص و مسوولین مربوطه قرار می گیرند. این اطلاعات شامل اطلاعاتی نظیر درآمدهای کشور، مصارف ، قیمت ها و ... می باشد.

بانک با بیان این‌که ایجاد بسترهای لازم برای طرح «داشبور» مستلزم همکاری همه دستگاه‌ها و جمع آوری اطلاعات و مرتبط کردن آنها از سوی دستگاه ها و انتقال آن به دولت می باشد، اظهار کرد: امیدواریم تا پایان سال آینده شاهد تکمیل شدن این طرح در دولت یازدهم باشیم.

وی در پایان به تاکیدات رئیس جمهور بر لزوم الکترونیکی شدن دولت و تبادل اطلاعات اشاره کرد وگفت:‌چنانچه ما بتوانیم دولت الکترونیکی را اجرایی نماییم، بسیاری از موازی کاری‌ها و اتلاف زمان ها و ضعف های دیگری که امروز احساس می کنیم را می‌توانیم از میان ببریم.

انتهای پیام

کد N577034

وبگردی