آفتاب

معاذ الخطیب: مخالفان سوری حاضر به مذاکره با نظام هستند

معاذ الخطیب: مخالفان سوری حاضر به مذاکره با نظام هستند

رئیس پیشین ائتلاف مخالفان سوریه اعلام کرد که جریان سیاسی جدیدی در میان مخالفان شکل گرفته است که در آینده نزدیک معرفی خواهد شد و این جریان آماده مذاکره با نظام جهت دستیابی به راه‌حلی برای بحران سوریه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی محیط، معاذ الخطیب، رئیس پیشین ائتلاف مخالفان سوریه با اعلام این خبر گفت: مقدمه‌چینی‌هایی برای برگزاری نشستی با عنوان ژنو 3 جهت مذاکره میان مخالفان و نظام سوری در جریان است.

وی درخصوص سفرش به روسیه عنوان داشت: جریان سیاسی جدیدی شکل گرفته است اما نامی ندارد چراکه تنها نتایج برای ما اهمیت دارد و شاید در آینده‌ای نزدیک نام این جریان اعلام شود.

معاذ الخطیب درخصوص اینکه آیا این جریان جدید با ریاست وی خواهد بود و یا اینکه این جریان جایگزینی برای ائتلاف مخالفان و یا همسو با آن خواهد بود، گفت: ما به دنبال جایگاه‌های سیاسی نیستیم و راه‌حل در مشارکت سوری در دولت انتقالی خیالی نهفته نیست بلکه راه‌حل با دستیابی به توافق واقعی حاصل می‌شود و ما مانعی در دیدار با هیچ‌ یک از مسوولان نظام نمی‌بینیم.

این مقام مخالف سوری گفت: من در گذشته دچار اشتباه سیاسی شده بودم چراکه گمان می‌کردم که یک دولتی کشور ما را نجات خواهد داد و این اشتباه من به این دلیل نبود که ما از داشتن دوستانی محروم هستیم بلکه به این دلیل است که نظام‌های بزرگ در زمینه سیاست‌های بین‌المللی فقط خط قرمزهای خود را در نظر دارند.

پیشتر معاذ الخطیب به مسکو رفت و با مقامات روسی دیدار کرد. منابع خبری نیز گزارش دادند که مسکو در تدارک طرحی برای برگزاری نشستی جدید میان مخالفان و نظام سوریه است.

انتهای پیام

کد N576735

وبگردی