آفتاب
رییس جمهور در فرودگاه مهرآباد:

روابط نزدیکتر ایران با همسایگان، از سیاست‌های دولت یازدهم است

روابط نزدیکتر ایران با همسایگان، از سیاست‌های دولت یازدهم است

مسایل مرتبط با انرژی و رژیم حقوقی دریای خزر و منابع زیربستر این دریا، محیط زیست، شیلات، همکاری‌های مرزی، توریسم و تجارت و بازرگانی، زمینه‌های مناسبی است که می‌توانیم آنها را به نفع منافع دو کشور فعال کنیم.

رییس جمهور گسترش روابط ایران و جمهوری آذربایجان و ارتقاء سطح همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی میان دو کشور را از مهم‌ترین اهداف سفر خود به باکو برشمرد و اظهار امیدواری کرد این سفر روابط دو ملت و دولت را مستحکم تر سازد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر چهارشنبه و در فرودگاه مهرآباد به خبرنگاران گفت: یکی از سیاست‌های مهم دولت یازدهم که از ابتدا آن را اعلام کرده است، ایجاد روابط بسیار نزدیک‌تر با کشورهای همسایه است.

رییس جمهور اضافه کرد: جمهوری آذربایجان کشوری است که علاوه بر همسایگی دارای فرهنگ، تمدن و مذهب مشترک هستیم و روابط نزدیک‌تر با این کشور برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است.

روحانی با اشاره به سه دیدار گذشته خود با رییس‌ جمهور آذربایجان اظهار داشت: در دیدارهای سه گانه گذشته درباره گسترش روابط دو کشور و همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی با یکدیگر بحث و تبادل نظر کرده‌ایم و در این سفر هم این مباحث را ادامه خواهیم داد.

رییس جمهور با اشاره به امکانات و ظرفیت‌های بسیار فراوان دو کشور برای گسترش همکاری ها و ایجاد روابط نزدیک‌تر به نفع دو ملت، گفت: مسایل مرتبط با انرژی و رژیم حقوقی دریای خزر و منابع زیربستر این دریا، محیط زیست، شیلات، همکاری‌های مرزی، توریسم و تجارت و بازرگانی، زمینه‌های مناسبی است که می‌توانیم آنها را به نفع منافع دو کشور فعال کنیم.

روحانی خاطرنشان کرد: در جریان این سفر تفاهم‌نامه و قراردادهای متعددی در زمینه ارتقاء همکاری دوجانبه به امضاء خواهد رسید.

رییس جمهور همچنین به تقویت همکاری‌های منطقه‌ای دو کشور اشاره کرد و گفت: در زمینه مسایل منطقه‌ای نیز دو کشور ظرفیت‌های فراوانی دارند و در این راستا قفقاز پلی برای ایران به شمال و شرق اروپا محسوب می‌شود و ایران نیز پل ارتباطی مناسبی برای منطقه قفقاز است که باید این پل ارتباطی را با ایجاد روابط چندجانبه هر چه بیشتر مستحکم‌ کنیم.

روحانی بحث و تبادل نظر در خصوص مسایل و معضلات منطقه‌ای از جمله تروریسم را از دیگر مباحث مورد بررسی در جریان این سفر دانست و گفت: در جریان این سفر همچنین در خصوص معضلات منطقه‌ای از جمله تروریسم بحث و تبادل نظر انجام خواهد شد.

رییس جمهور خاطر نشان کرد: دو کشور در خصوص مسایل بین‌المللی از جمله مسأله قیمت نفت نیز با یکدیگر همکاری می کنند و در این سفر در این زمینه‌ها نیز مذاکراتی انجام خواهدشد.

کد N576707

وبگردی