آفتاب
رئیس جمهور:

در سفر به آذربایجان درباره‌ی قیمت نفت مذاکره می‌شود

در سفر به آذربایجان درباره‌ی قیمت نفت مذاکره می‌شود

رئیس جمهور گفت:‌امیدوارم سفر به آذربایجان مقدمه‌ای برای استحکام هر چه بیشتر روابط دو کشور ایران و آذربایجان باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام حسن روحانی ظهر امروز (چهارشنبه)پیش از سفر به کشور آذربایجان در جمع خبرنگاران با بیان این‌که ایجاد روابط نزدیک با همسایگان یکی از سیاست‌های مهم دولت است، اظهارکرد: کشور آذربایجان کشور همسایه‌ی ماست و ما با آنها دارای فرهنگ و تاریخ و مظهر مشترک هستیم، بنابراین روابط نزدیک‌تر با این کشور دوست برای ما اهمیت زیادی دارد.

رئیس جمهور با اشاره به این که پیش از این سه دیدار با رئیس جمهور آذربایجان داشته است، خاطر نشان کرد:‌در دیدارهای قبلی در رابطه با روابط دو کشور سیاست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بحث کرده‌ایم که در صفحه چهارم این بحث‌ها ادامه می‌یابد.

روحانی همچنین گفت:در این سفر درباره‌ی انرژی دریای خزر محیط زیست شیلات، منابع زیر سطح دریای خزر، همکاری حقوقی در دریای خزر، مسائل مرزی، نحوه استفاده از رودخانه ارس ، تروریسم و تجارت بحث می‌شود.

رئیس جمهور با بیان این‌که در این سفر جلسه‌ای با تجار ایرانی و آذربایجانی نیز خواهد داشت خاطر نشان کرد: تفاهم نامه متعددی آماده شده که در این سفر امضاء می‌شود.

وی درباره‌ی اهمیت روابط دو کشور ایران و آذربایجان گفت: قفقاز پلی برای ایران به سمت شمال و شرق اروپاست وایران هم پل ارتباطی برای آذربایجان به سمت آب‌های جنوب است، بنابراین این پل باید مستحکم شود.

روحانی در پایان افزود: در این سفر درباره مسائل مربوط به تروریسم، مسائل و معضلات اروپا مثل اوکراین، مسائل بین‌المللی و همچنین قیمت نفت مذاکره می‌شود.

انتهای پیام

کد N576613

وبگردی