آفتاب

انتقاد پورابراهیمی از پیگیری نشدن تحقیق و تفحص از یک بنیاد تعاون

انتقاد پورابراهیمی از پیگیری نشدن تحقیق و تفحص از یک بنیاد تعاون

یک عضو هیات تحقیق و تفحص از یک بنیاد تعاون با انتقاد از پیگیری نکردن تحقیق و تفحص از این بنیاد تعاونی از سوی هیات رئیسه مجلس گفت: اگر به این درخواست توجه جدی نشود مسائلی را در صحن علنی مجلس بیان می‌کنم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، محمدرضا پورابراهیمی در تذکر شفاهی با انتقاد از تاخیر به وجود آمده برای تحقیق و تفحص از این بنیاد گفت: حجم عظیمی از منابع مالی متعلق به پرسنل و بازنشستگان نیروی انتظامی در بنیاد تعاون قرار دارد. این منابع بر اساس گزارش‌های دریافتی نه تنها به خلق ثروت و ایجاد دارایی‌های مولد تبدیل نشده بلکه به هزینه فرصت برای اقتصاد کشور مبدل شده است.

این عضو کمیسیون اقتصادی فقدان رویکرد تخصصی و بی‌توجهی به اصل امانتداری موجب وارد شدن خسارات مالی سنگین به این بنیاد توسط برخی مدیران متخلف شده است.

نماینده مردم کرمان راور افزود، برای بررسی آخرین وضعیت صورت‌های مالی این بنیاد موضوع تحقیق و تفحص را در صحن علنی مطرح کرده که متاسفانه با وجود گذشت سه ماه از این درخواست هیات رئیسه مجلس پاسخی به نمایندگان متقاضی نداده است.

پورابراهیمی با بیان اینکه نمی‌خواهم مسائلی را در خصوص این بنیاد در مجلس مطرح کنم، مدعی شد که این بنیاد امروز به محل تاسف‌آوری برای اقتصاد کشور مبدل شده است. آقای باهنر درخواست متقاضیان تحقیق و تفحص، رسیدگی جدی به این درخواست است. در غیر این صورت برخی مسائل را در صحن علنی مطرح می‌کنم. رئیس این بنیاد و سایر مجموعه‌ها به تذکرات بنده هیچ توجهی نکرده است.

وی افزود که حفاظت اطلاعات این تعاون نیز کلیه تخلفات را قبول دارد، اما هیچ کس حاضر به رسیدگی به تخلفات مدیران این نیرو نیست.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خطاب به معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: تا امروز هیچ یک از آیین نامه‌های اجرایی قانون بودجه 93 به استانها ابلاغ نشده است. چطور می‌توان از ظرفیت‌های این قانون در استانها استفاده شود؟ تدوین نشدن این آیین نامه، تخلف باز معاونت را نشان می‌دهد.

وی افزود: اما اگر آیین نامه ابلاغ شده باشد، استانداران باید گزارش دهند هیات رسیدگی به این موضوع رسیدگی جدی کند.

انتهای پیام

کد N576595

وبگردی