آفتاب
همایش سیدالعابدین

انصاریان: امام سجاد(ع) سبک زندگی اسلامی را با زبان دعا مطرح کردند

انصاریان: امام سجاد(ع) سبک زندگی اسلامی را با زبان دعا مطرح کردند

یک استاد اخلاق و عرفان گفت: در طول تاریخ سابقه نداشته است که کسی فرهنگ زندگی اسلامی را با زبان دعا بیان کند و امام سجاد(ع) اولین معصومی بود که سبک زندگی اسلامی را با زبان دعا مطرح کردند.

یک استاد اخلاق و عرفان گفت: در طول تاریخ سابقه نداشته است که کسی فرهنگ زندگی اسلامی را با زبان دعا بیان کند و امام سجاد(ع) اولین معصومی بود که سبک زندگی اسلامی را با زبان دعا مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان در چهارمین کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) و اولین همایش «سید العابدین» که به همت کانون فرهنگی و هنری مساجد در حوزه هنری و با حضور اندیشمندانی از علمای اسلام و شخصیت‌های برجسته دینی برگزار شد، اظهار کرد: صحیفه سجادیه هزاران بار در ایران به چاپ رسیده و مورد توجه دانشجویان و طلاب و مقام معظم رهبری است. در طول تاریخ سابقه نداشته است که کسی فرهنگ زندگی اسلامی را با زبان دعا بیان کند و امام سجاد (ع) پیش قدم این کار بوده‌اند.

انصاریان افزود: امام سجاد (ع) در کتاب خود به تمام کائنات و ماوراءالطبیعه توجه داشته، شاید امام سجاد (ع) هرگز به دریا نرفته باشد، ولی در این کتاب ارزشمند به دریا و مخلوقاتی که در او است اشاره شده و این نشان از جامع بودن دید امام سجاد (ع) دارد.

وی در ادامه با اشاره به داستانی از معجزات صحیفه سجادیه و توجه به این کتاب ارزشمند از سوی اهل سنت گفت:‌ من در سفر حج وقتی با مردم و اهل سنت صحبت می‌کردم وقتی می‌گفتم ایرانی هستم از من می‌پرسیدند که آیا صحیفه سجادیه داری؟ ولی متاسفانه در ایام حج ما نمی‌توانیم با خود کتاب ببریم. ولی می‌توانیم فرهنگ آن را ترویج بدهیم.

این استاد اخلاق و عرفان در پایان گفت: ما اگر می‌توانیم که حتما می‌توانیم باید از کتاب قرآن،‌ نهج البلاغه،‌ مفاتیح الجنان و صحیفه سجادیه تفسیرهایی تهیه کنیم که از ابتدای تحصیل تا پایان دانش‌آموزان و دانشجویان و همه آنانی که جویای علم هستند از آن بهره ببرند.

به گزارش ایسنا در ادامه این مراسم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین نعیم آبادی امام جمعه هرمزگان، جادری استاندارهرمزگان و حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمانی از کتاب "سجادیه خورشید 2" که مجموعه‌ای منتخب و ارزشمند از سخنرانی‌های دانشمندان جهان اسلام در این سه دوره‌ای که کنگره برگزار شده بود رونمایی شد.

همچنین در ادامه مراسم از حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان به عنوان کسی که سالهای متمادی در راستای تبلیغ و ترویج مفاهیم بلند و ملکوتی صحیفه سجادیه و شرح کامل صحیفه سجادیه در قالب یک مجموعه 15 جلدی و همچنین راه اندازی پروتکل کامل صحیفه سجادیه به عنوان مهمترین منبع برای بهره وری از معارف امام سجاد (ع) تلاش کرده است، تقدیر و تشکر شد.

انتهای پیام

کد N576458

وبگردی