آفتاب
/با ایسنا در نمایشگاه بیستم/

کدخدایی: حضور دانشجویان وجه تمایز ایسنا با سایر خبرگزاری‌هاست

کدخدایی: حضور دانشجویان وجه تمایز ایسنا با سایر خبرگزاری‌هاست

مشاور دبیر شورای نگهبان گفت: مهلت اجرایی شدن قانون جدید آیین دادرسی کیفری از شش ماه به یک سال تبدیل شد و اشکال قانونی که در این زمینه وجود داشت، از بین رفت.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عباسعلی کدخدایی با حضور در غرفه ایسنا در بیستیمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها درباره لایحه قانون تجارت که از شورای نگهبان به مجلس برگردانده شد، گفت: تا آنجا که در جریان موضوع هستم دولت، کارشناسان حقوقی و اقتصادی با این لایحه مخالف بودند یعنی آنها مخالفت جدی با مفاد این لایحه داشتند.

وی گفت: شورای نگهبان زمانی که دید لایحه جدید یا مصوبه‌ای که ارسال شده تفاوت چندانی با قانون قبلی ندارد و مشکلی را حل نمی‌کند، آن را برگرداند.

مشاور دبیر شورای نگهبان ادامه داد: با توجه به بحث ضرورت که در اصل 85 قانون اساسی وجود دارد، نهایتا اشکال اصل 85 نسبت به لایحه تجارت گرفته شد و مطرح کردند که ضرورتی وجود ندارد که لایحه فعلی قانون تجارت به این طریق اصلاح شود. البته ناگفته نماند که اگر چنین مصوبه‌ای تصویب می‌شد می‌توانست مشکلاتی را در اقتصاد و تجارت ما به‌وجود آورد.

کدخدایی درباره تعویق اجرای قانون جدید آیین دادرسی کیفری گفت: این موضوع که در مدت 6 ماه باید قانون اجرایی می‌شد اصلاح و تبدیل به یک سال شد. به طور کلی اشکال قانونی که در اجرای قانون آیین دادرسی کیفری بود، حل شد و قرار شد که لایحه آیین دادرسی نیروهای مسلح و نظامی به قانون جدید آیین دادرسی کیفری افزوده شود.

کدخدایی درباره نقش رسانه‌ها در توسعه سیاسی کشور، اظهار کرد: رسانه پل ارتباطی بین مردم و مقامات است و امروزه رسانه به عنوان یک موضوع جدی و حیاتی برای همه جوامع است و هیچ جامعه‌ای را ما نمی‌توانیم بدون رسانه مدیریت، هدایت و نظارت کنیم، البته ناگفته نماند که مردم هم نمی‌توانند زندگی عادی‌شان را فارغ از رسانه ادامه دهند.

کدخدایی با تاکید بر اینکه اهمیت رسانه امروزه بیش از پیش در کشور ما شناخته شده است، تصریح کرد: یکی از برکات نظام ما این بود که گسترش رسانه‌ها را داشته باشیم و هرچه جلوتر می‌رویم رسانه‌ها توسعه بیشتری پیدا می‌کنند، البته همیشه انتقادات زیادی در مورد رسانه‌ها مطرح است و وظیفه اصلی رسانه انتقال صحیح اطلاعات به مردم و انتقال انتقادات مردم به دولت، حاکمیت و همه دستگاه‌ها است که اگر این کار صورت گیرد رشد و توسعه سیاسی و اجتماعی کشور ما سرعت می‌گیرد.

کدخدایی درباره خبرگزاری ایسنا گفت: ایسنا از همان زایش‌های انقلاب اسلامی ما در جهت رشد و توسعه سیاسی و اجتماعی کشور است.

وی افزود: ویژگی خاص خبرگزاری ایسنا این است که مبتنی بر دانشجویان عزیز کشور ما است که ما هم همیشه علاقه ویژه‌ای به دانشجویان داشته‌ایم و وجه ممتاز ایسنا نسبت به سایر

خبرگزاری‌ها است.

انتهای پیام

کد N576363

وبگردی