آفتاب
همایش سیدالعابدین

نعیم‌آبادی: امیدواریم مسئولان جامعه از جایگاه خود سوءاستفاده نکنند

نعیم‌آبادی: امیدواریم مسئولان جامعه از جایگاه خود سوءاستفاده نکنند

امام جمعه بندرعباس گفت: امام سجاد (ع) از نزدیکی به پیامبر اکرم (ص) یک درهم سوء استفاده نکرد و ان‌شاءالله هیچ یک از مسئولان و افراد جامعه ما از جایگاه خود سوء استفاده نکنند.

امام جمعه بندرعباس گفت: امام سجاد (ع) از نزدیکی به پیامبر اکرم (ص) یک درهم سوء استفاده نکرد و ان‌شاءالله هیچ یک از مسئولان و افراد جامعه ما از جایگاه خود سوء استفاده نکنند.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین نعیم‌آبادی در چهارمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع) و اولین همایش «سید العابدین » که به همت ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در حوزه هنری برگزار شد با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری اظهار کرد: خیلی‌ها قبل از انقلاب از چهره مبارک و نورانی امام سجاد (ع) به عبارت ناجور امام بیمار یاد می‌کردند و هم اکنون هم به او عنوان امام دعا را داده‌اند. دید قبلی کاملا غلط بود و دید فعلی هم ناقص است.

وی با بیان اینکه «امام سجاد یقینا و بی تردید امام دعاست» تصریح کرد: در هندوستان مدتی صحیفه سجادیه کتاب درسی بود چرا ما این کتاب ارزشمند را رها کردیم. کتاب امام سند حقانیت ما است چرا بهره کافی از آن نمی‌بریم. معروف‌ترین متن دعایی زبور داود (ع) است. ولی آن کتاب در مقابل صحیفه سجادیه هیچ است. ولی آیا فقط امام سجاد (ع) را می‌توانیم با صحیفه سجادیه بشناسیم؟ امام چهره‌های دیگری نیز دارد که باید شناخته شود.

امام جمعه بندرعباس اظهار کرد: امام تا پایان عمر با کارهای فرهنگی و گریه سیاسی می‌سوخت و زندگی می‌کرد. امام با گریه‌هایش از عمق جان می‌سوخت و ما باید امروز از این شخصیت امام بهره فراوان ببریم.

وی افزود: تمام مدیران و مسئولان در هر جایگاهی که هستند باید این حدیث را بخوانند و آن حدیث این است که: امام سجاد (ع) از نزدیکی به پیامبر اکرم (ص) یک درهم سوء استفاده نکرد. جامعه امروز ما به این حدیث بسیار نیاز دارد. ان‌شاءالله هیچ یک از مسئولان و افراد جامعه ما از جایگاه خود سوء استفاده نکنند.

نعیم‌آبادی خاطرنشان کرد:‌ امسال سال اقتصاد و فرهنگ نام گرفته است و ما اگر ابعاد زندگی امام سجاد را بررسی کنیم می‌بینیم که برای رسیدن به این هدف راه‌هایی جلوی ما قرار داده است. امام سجاد (ع) در مدینه صدها خانواده را اداره می‌کرد بدون اینکه آنها بدانند. آیا ما و ثروتمندان شیعه نیز این چنین هستیم؟ اگر قدرتمندان جامعه فقرا و مشکلات آنها را شناسایی کنند دیگر جامعه دچار مشکل نمی‌شود.

وی در پایان گفت: امام در زندگی خود هزاران برده را آزاد کرد و آن خانواده‌هایی را که اداره می‌کرد اگر به آنها قوتی می‌داد چنانچه فردا یک تکه از آن نان را بر روی زمین می‌دید فردا به همان مقدار از جیره آن خانواده کم می‌کرد. حتی اگر آن مقدار به اندازه برداشتن یک مورچه باشد. این رفتار امام در این سال اقتصادی باید الگوی ما باشد. اگر از ایشان الگوبرداری کنیم دیگر نیازی نیست تخم مرغ و سنگ قبر را از چین وارد کنیم. الگوی ما در سال اقتصاد مقاومتی باید صرفه جویی در عین داشتن باشد و هر چیزی را درست و به جای خود مصرف کنیم.

به گزارش ایسنا در ادامه این مراسم جادری استاندار هرمزگان اظهار کرد: ما عرب‌های خوزستان امیدواریم که همگی از طریق اهل بیت (ع) نجات پیدا کنیم. ما غیر از ابی عبدالله هیچ کس دیگری را نداریم.

وی در پایان گفت: تقوا، سخاوت،‌ فتوت،‌ جوانمردی فصاحت و بلاغت امام سجاد (ع) شبیه به امام علی (ع) است. حضرت عیسی (ع) همواره به حواریون می‌فرمود که دنیا پل است و بر روی این پل خانه نسازید. انسان عاقل هرگز بر روی موج دریا نمی‌ایستد و خانه‌ای نمی‌سازد. ما باید با شخصیت امام سجاد (ع) آشنایی بیشتری پیدا کنیم. امام سجاد (ع) حتی با دشمنان خود رئوف بود و به آنها ترحم می‌کرد.

به گزارش ایسنا در ادامه این مراسم شیخ محمد صدیق فهیمی یکی از علمای اهل سنت هرمزگان گفت: کسانی که در مقابل امام حسین (ع) ایستادند لکه ننگی را در طول تاریخ بر روی پیشانی خود نهادند. اسلام امروز در ایران مدیون تفکرات بالای امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است.

وی افزود: امام سجاد (ع) از نوادگان پیامبر (ص) است و به گونه‌ای که شایسته این خاندان است، با جبهه باطل به مبارزه پرداخت. امام سجاد (ع) در دوران زندگی خود با فراز و نشیب‌های بسیار زیادی همراه بود، ولی همچون پدرش هرگز در مقابل ظلم کوتاه نیامد. در دوران امام سجاد (ع) جنگ به آرامی ادامه داشت و امام هرگز قیام خود را متوقف نکرد. مصلحت این بود که در زمان آن بزرگوار قیام به صورت آرام پیش برود.

این عالم اهل سنت یادآور شد:‌ من به عنوان یک سنی که محب اهل بیت (ع) هستم می‌گویم اگر می‌خواهیم بهترین تفسیر را در مورد قرآن داشته باشیم باید به صحیفه سجادیه روی بیاوریم. یکی از تفاسیر ارزشمندی که از قرآن می‌توان داشت همین صحیفه سجادیه است.

انتهای پیام

کد N576328

وبگردی