آفتاب
آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

سکوت در مقابل جنایات صهیونیست‌ها جایز نیست

سکوت در مقابل جنایات صهیونیست‌ها جایز نیست

آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: حمله صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی، مسئله بسیاری مهم است که سکوت در مقابل آن جایز نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرجع تقلید در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم با اشاره به تجاوز صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی، اظهار کرد: حمله وحشیانه صهیونیست‌ها شروع شده است و نباید از این مسائل به سادگی گذشت.

وی افزود: آنها در این حملات نمازگزاران را مورد ضرب و جرح قرار دادند و به دنبال اجرای نقشه‌های پلید و شوم خود هستند که ده‌ها سال قبل به دنبال آن بوده‌اند.

این مرجع تقلید بیان کرد: مسجد الاقصی از مهمترین اماکن متبرکه و قبله اول مسلمانان جهان و جایگاه معراج پیامبر(ص) است، اما صهیونیست‌ها با نقشه‌های شوم می‌گویند باید این مسجد را خراب کرد تا معبد خود را در اینجا بنا نماییم.

به گزارش ایسنا به نقل از حوزه نیوز، وی خاطرنشان کرد: این موضوع بسیاری مهم است که سکوت در مقابل آن جایز نیست؛ چراکه آنها آن قدر گستاخ شده‌اند که پس از این حادثه با به راه انداختن جمعیت کذایی، تظاهراتی بپا کرده و خواستار تخریب مسجدالاقصی و ساختن معبد کذایی خود شدند.

مکارم شیرازی با تشکر از علما و نمازگزاران جمعه تهران و سایر شهرستان‌ها که به سرعت به این اقدام واکنش نشان دادند، گفت: این حرکت آنها بسیار نوید بخش بوده و نشان داد که مردم و علما از ارزش‌های اسلامی تا به این حد دفاع می‌کنند و ما در اینجا از سایر علما و مردم می‌خواهیم که در برابر این هتاکی‌ها ساکت ننشینند و به آنها ثابت کنند که هرگونه جسارتی به این مکان شریف چه پیامدهایی برای آنها خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان حدیث اخلاقی بر لزوم تفکر در آفرینش جهان و آیات تکوینی و تشریعی تأکید کرد.

انتهای پیام

کد N576210

وبگردی