آفتاب
مصباحی مقدم:

جامعه روحانیت مبارز همچنان اصولگرا است/ روحانی،هاشمی و ناطق غایبان جلسه دیشب

جامعه روحانیت مبارز همچنان اصولگرا است/ روحانی،هاشمی و ناطق غایبان جلسه دیشب

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: جامعه روحانیت مبارز همچنان اصولگرا است و خواهد بود و از چارچوب‌های گذشته خود منحرف نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم در نشست خبری در خصوص جلسه شب گذشته جامعه روحانیت مبارز گزارشی به خبرنگاران ارائه داد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: شب گذشته جلسه جامعه روحانیت مبارز با حضور اکثریت اعضا تشکیل شد از اعضای جامعه فقط چهار نفر حضور نداشتند.

آیت‌الله علم‌الهدی که عذر عدم حضور در تهران را داشت، آقای روحانی که در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور داشت. آقای ناطق‌نوری و آقای هاشمی‌رفسنجانی که علی‌رغم دعوت جامعه روحانیت در این جلسه حضور نیافتند. بقیه اعضا که 22 نفر بودند در جلسه حضور داشتند.

وی با اشاره به حضور آیت‌الله محمد یزدی و آیت‌الله امامی کاشانی در جلسه جامعه روحانیت مبارز گفت: در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله مهدوی‌کنی و تبادل اخبار روز جامعه موضوع انتخاب دبیرکل جامعه روحانیت مبارز نیز بررسی شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: پیشنهاد کمیته سیاسی جامعه روحانیت مبارز این بود که گفتگو در خصوص انتخاب دبیرکل به جلسه بعد موکول شود تا حرمت آیت‌الله مهدوی‌کنی تا چهلم ایشان حفظ شود.

حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم اظهار داشت: در این جلسه در ادامه مسیر آیت‌الله مهدوی‌کنی بر چارچوب‌های مورد نظر جامعه روحانیت مبارز تاکید شد.

وی تاکید کرد: جامعه روحانیت مبارز همچنان اصولگرا است و خواهد بود و از چارچوب‌های مختلف منحرف نمی شود و همچنان از خط ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب به عنوان اصل اساسی حمایت خواهد کرد.

حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم اظهار داشت: حل مشکلات مردم، توجه به چالش های فرهنگی و تربیت نسل جوان همچنان در دستور کار جامعه روحانیت مبارز خواهد بود. جامعه روحانیت مبارز جایگاهی را که با اعتماد به مردم و احزاب به دست آمده، حفظ و تقویت خواهد کرد.

وی با اشاره به لزوم همکاری جامعتین در مسائل سیاسی گفت: در این جلسه در خصوص همکاری جامعتین بحث و بررسی صورت گرفت و مقرر شد در صورت صلاحدید جامعه مدرسین مثل گذشته جامعتین در مسائل سیاسی همکاری داشته باشند و مقرر شد آیت‌الله یزدی که رئیس جامعه مدرسین است این مساله را در جلسه جامعه مدرسین هم مطرح کند و در صورت استقبال اعضا مقدمات همکاری فراهم شود.

حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم با بیان اینکه کمیته سیاسی جامعه روحانیت مبارز مساله انتخاب دبیرکل را بررسی می کند، تصریح کرد: سه‌شنبه دو هفته آینده جلسه جامعه روحانیت مبارز برای انتخاب دبیرکل تشکیل خواهد شد.

وی همچنین در خصوص دیدار سه جانبه آیت‌الله مصباح، آیت‌الله محمد یزدی و آیت‌الله موحدی‌کرمانی خاطر نشان کرد: در جلسه جامعه روحانیت مبارز در این خصوص تصمیمی گرفته نشد، چون این جلسه مربوط به جامعه نیست و مربوط به خود آقایان است.

کد N576200

وبگردی