آفتاب
اجمالی/نوبخت در جمع خبرنگاران:

لایحه بودجه 94 در وقت قانونی به مجلس می رود / نمایندگان با رای قاطع وزیر پیشنهادی را تایید کنند

لایحه بودجه 94 در وقت قانونی به مجلس می رود / نمایندگان با رای قاطع وزیر پیشنهادی را تایید کنند

سخنگوی دولت با بیان اینکه بودجه 94 در دوم آذرماه توسط سازمان مدیریت به هیات وزیران ارائه می شود، گفت: با توجه به کم شدن درآمدهای دولت در بودجه 94 نیز همچون بودجه 93 با کسری بودجه مواجه نخواهیم شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد باقر نوبخت در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر که بودجه 94، دوم آذرماه از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی به هیات وزیران تقدیم می شود، گفت: بودجه 94 بودجه انضباطی و واقع بینانه است و با توجه به کاهش درآمدهای نفتی و عدم تحقق درآمدها در بودجه 94 نیز همچون بودجه 93 کسری بودجه نخواهیم داشت.

سخنگوی دولت همچنین با انتقاد از عدم تصویب دو لایحه اقتصادی دولت توسط مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه لوایح تنظیم مقررات و قوانین و همچنین خروج از رکود دولت توسط مجلس شورای اسلامی تصویب نشد مجبورهستیم که تبصره ها و احکام این قوانین را دوباره در قالب بودجه 94 به مجلس ارائه دهیم.

وی همچنین با اشاره به مذاکرات هسته ای در مسقط گفت: امروز آقای ظریف گزارش دقیق و مفصلی از آنچه در مذاکرات  مسقط گذشت را به هیات وزیران ارائه کرد.

نوبخت افزود: هم در مورد گزارش بودجه 94 و هم در مورد گزارش مذاکرات هسته ای، رئیس جمهور سیاست ها و مبانی مورد نظر خود را هم به وزارت خارجه و هم به سازمان مدیریت ارائه نمود.

سخنگوی دولت همچنین در ادامه در مورد پرداخت نقدی  یارانه ها، گفت: باید بپذیریم که این روش سالهای گذشته در کشور اجرا شده است و برخی از دهک های جامعه نیز نیازمند پرداخت نقدی هستند و این دولت نیز پرداخت نقدی را ادامه داد؛ علاوه بر آن نیز به اقشار کم درآمد به صورت مضاعف یارانه پرداخت کردیم.

وی تصریح کرد: همچنین علاوه بر پرداخت یارانه نقدی، مبلغ قابل توجهی از درآمد هدفمندی یارانه ها را به ارزان کردن خدمات بهداشت و درمان در قالب طرح تحول سلامت و 5727میلیارد تومان برای یارانه تولید بخش صنعت و معدن، حمل و نقل و کشاورزی اختصاص دادیم.

نوبخت همچنین با اشاره به طرح مسکن مهر، گفت: این طرح که در دولت گذشته اجرایی شده بود مشکلاتی به ویژه در مسائل و امور زیربنایی و خدماتی داشت که در بودجه 94 اعتبارات خاصی را برای رفع این مشکلات اختصاص دادیم.

سخنگوی دولت گفت: ما تنها به این اقدامات اکتفا نکردیم و برای رفع مشکلات و تامین منابع لازم، سقف تسهیلات مسکن را تحت عنوان مسکن حمایتی تا 50 میلیون تومان در کلانشهرها افزایش دادیم.

وی با بیان اینکه این وام به صورت ارزان در اختیار افراد کم درآمد قرار می گیرد، اظهار داشت: افراد کم درآمد تنها 10 درصد این تسهیلات را پرداخت می کنند و بقیه آن را دولت تقبل کرده است. دولت 1200 میلیارد تومان از بابت کمک به تسهیلات ارزان قیمت در بخش مسکن اختصاص می دهد که در مجموع این کمک های دولت و مابه التفاوت تسهیلات بانکی به  12 هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

سخنگوی دولت با بیان اینکه درآمدهای دولت به سی و چند میلیارد دلار تقلیل یافته است، گفت: همزمان با کاهش درآمدهای دولت توقعات مردم نیز افزایش یافته است و این دولت با تدبیر همین منابع تقلیل یافته را به صورت هدفمند هزینه خواهد کرد.

وی همچنین در خصوص وزیر معرفی شده علوم به مجلس شورای اسلامی، گفت: امیدواریم که نمایندگان با رای قاطع، وزیر پیشنهادی دولت را تایید کنند.

ادامه دارد...

کد N576104

وبگردی