آفتاب
سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران:

بودجه در موعد قانونی تقدیم می شود/رویکرد دولت در بودجه 94، کاهش تورم و افزایش رشد اقتصادی است

بودجه در موعد قانونی تقدیم می شود/رویکرد دولت در بودجه 94، کاهش تورم و افزایش رشد اقتصادی است

از این پس فعالیتهای دولت به شکل شفاف برای افکار عمومی در دسترس و قابل مطالعه است که این مسئله در راستای منشور حقوق شهروندی و حق آنها برای دسترسی به اطلاعات دولت تلقی می شود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه بودجه سال ۹۴ دروقت قانونی تقدیم مجلس می‌شود تاکید کرد: بودجه سال ۹۴ یک بودجه واقع بینانه و انضباطی است که در آن اعتبارات عمرانی تقلیل نیافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد باقر نوبخت در حاشیه جلسه هیات دولت و با حضور در جمع خبرنگاران درباره مصوبات امروز هیات وزیران گفت: امروز جلسه هیات وزیران به سه موضوع مهم اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه آیین نامه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در جلسه امروز هیات وزیران تصویب شد اظهار داشت: از این پس فعالیت‌های دولت به شکل شفاف برای افکار عمومی در دسترس و قابل مطالعه است که این مسئله در راستای منشور حقوق شهروندی و حق آن‌ها برای دسترسی به اطلاعات دولت تلقی می‌شود.

معاون نظارت راهبردی رئیس جمهور با اشاره به بودجه سال ۹۴ تصریح کرد: موضوع دوم امروز جلسه هیات وزیران ارائه گزارشی از لایحه بودجه سال ۹۴ بود که در این باره تصمیم گیری شد بودجه سال آینده نیز همانند بودجه سال ۹۳ در وقت قانونی تقدیم مجلس شود و با اصلاحات قابل پذیرش از نظر کار‌شناسی این لایحه تهیه و تنظیم شود.

نوبخت ادامه داد: ردیفهای عمرانی لایحه بودجه با توجه به اینکه ۲۹ هزار طرح ناتمام وجود دارد که در سال ۹۳، ۲۴۶ طرح از طرح‌های بالای ۸۰ درصد به اتمام می‌رسد در سال ۹۴ نیز علاوه بر بودجه‌ها و طرح‌ها بالای ۸۰ درصد اولویت های دیگر در ساماندهی طرح‌های عمرانی نیز مطرح است. علاوه بر طرح‌های اتمام شده و بالای ۸۰ درصد طرح‌هایی که اتمام آن‌ها اتمام طرح‌های دیگر را هم به همراه دارد مورد توجه است و طرح‌هایی هم که به توازن منطقه‌ای کمک می‌کند در بودجه ۹۴ مد نظر است.

سخنگوی دولت با اشاره به کاهش قیمت نفت تاکید کرد: بودجه سال ۹۴ بودجه واقع بینانه است و به شکل انضباطی است و عدم تحقق درآمد‌ها به منزله کسری بودجه نیست و می‌خواهیم در اعتبارات جاری صرفه جویی داشته باشیم اما اعتبارات عمرانی تقلیل نیافته و حتی نسبت به سال ۹۳نیز افزایش یافته است.

وی افزود: رویکرد دولت در بودجه ۹۴، کاهش تورم و افزایش رشد اقتصادی و افزایش سطح رفاه مردم است.

کد N576079

وبگردی