آفتاب
عضو کمیسیون اقتصادی:

لایحه رفع موانع تولید باید اصلاح شود

لایحه رفع موانع تولید باید اصلاح شود

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با انتقاد به لایحه رفع موانع تولید گفت: این لایحه هیچ تدبیری برای تامین سرمایه در گردش واحدها و بنگاه اقتصادی ندارد و ما با مسئولان بانک مرکزی در این خصوص صحبت کردیم که امیدوارم این نقض برطرف شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری ایسنا، محمد حسین‌زاده بحرینی در نطق امروز چهارشنبه امروز مجلس شورای اسلامی، ضمن آرزوی موفقیت برای مذاکره کنندگان هسته‌ای گفت: خداوند، دل و زبان و منطق مذاکره کنندگان را موید کند تا بتوانند درهمان چارچوب ترسیم شده توسط مقام معظم رهبری با حفظ خطوط نظام بر نظامی که اقتصاد و مردم را هدف قرار داده است غلبه کرده و نتیجه مذاکرات به صلاح و خیر ملت تمام شود.

نماینده مردم مشهد،پیوند مدیریت اقتصادی کشور به نتیجه مذاکرات هسته یی را عاقلانه ندانست و افزود: پیوند بین این دو به هیچ وجه عاقلانه نیست و رهبری نیز بر همین موضوع تاکید دارند، مطرح شدن اقتصاد مقاومتی توسط ایشان نیز یعنی تقویت اقتصاد ایران از داخل هر چند که باید دعا کرد ملت در مذاکرات هسته‌یی موفق شود اما پیوند زندگی و معیشت مردم با نتایج مذاکرات به هیچ وجه معقول نیست.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس لایحه رفع موانع تولید را دارای ایراداتی دانست که مهمترین آن را عدم پیش بینی لازم برای تامینی نقدینگی در گردش بنگاهها و واحدهای تولیدی عنوان کرد.

به گفته‌ی حسین‌زاده، مشکل جدی این روزها پیرامون لایحه رفع موانع تولید این است که بنگاهها ، واحدها، کارخانجات و مزارع به دلیل فقدان منابع مالی در گردش ، بخش قابل توجهی از ظرفیت خود را تعطیل کردند که این مساله یک فاجعه است.

وی ادامه داد: همه عوامل کار و تولید فراهم است اما به دلیل پرداختن نشدن منابع مالی از سوی بانکها همه امکانات انسانی و تجهیزات بخش تولید معطل مانده است.

نماینده مردم مشهد با یاد آوری دیدار شب گذشته‌اش با رئیس کل بانک مرکزی گفت: نظام بانکی باید در خدمت تولید باشد فاجعه امروز اقتصادی کشور، تسلط نظام بانکی بر تولید است، در هر اقتصادی که بانک خدمتگزار تولید نباشد بلکه مسلط بر آن باشد این اقتصاد به جایی نمی‌رسد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر این که منابع مالی موردنیاز تولید باید با حفظ منافع سپرده گذاران ؛ کریمانه در اختیار بخش تولید قرار گیرد گفت: در حال حاضر رئیس شعبه یک بانک می‌تواند یک تولید کننده را به عرش برساند و یا بر زمین بکوب، لایحه حمایت از تولید نیز به تامین نقدینگی در گردش تولید هیچ توجهی نکرده است.

وی با انتقاد به لایحه حمایت از تولید گفت: در بسته منتشر شده، نقدینگی خواهی واحدهای تولیدی علت رکود نیست بلکه معلول رکود است، بنده همان زمان به رئیس جمهور نامه نوشتم و به ایشان متذکر شدم مراقب باشید بانکها شما را به زمین نزند اگر این مشکل رفع نشود مجلس و دولت دچار مشکل می‌شود، نقدینگی خواهی واحدهای تولیدی علت اصلی رکود است.

حسین‌زاده با اشاره به پیشنهاد کمیسیون اقتصادی برای رفع ایراد لایحه حمایت از تولید گفت: در کمیسیون اقتصادی ماده‌ای را به تصویب رساندیم که در صورت تصویب نهایی این ماده در مجلس حساب ویژه تامین سرمایه در گردش بنگاههای اقتصادی به این لایحه افزوده می‌شود، دراین خصوص با بانک مرکزی نیز مذاکره کرده‌ایم و امیدوارم دولت همکاری لازم را داشته باشد.

انتهای پیام

کد N576058

وبگردی