آفتاب

ایران و اندونزی برای مقابله با افراط‌گرایی در جهان اسلام همکاری می‌کنند

ایران و اندونزی برای مقابله با افراط‌گرایی در جهان اسلام همکاری می‌کنند

سفیر اندونزی در تهران و معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بر انجام تعاملات بین دو کشور به منظور همکاری برای معرفی اسلام اعتدال‌گرا و به دور از خشونت به جهانیان، تأکید کردند.

سفیر اندونزی در تهران و معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بر انجام تعاملات بین دو کشور به منظور همکاری برای معرفی اسلام اعتدال‌گرا و به دور از خشونت به جهانیان، تأکید کردند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دیان ویر ویرنجوریت سفیر اندونزی در ایران با سید محمدحسین هاشمی، معاون فرهنگی این سازمان، درباره‌ی بررسی چگونگی برگزاری هفته‌ی فرهنگی اندونزی در تهران در بهار سال آینده، دیدار و گفت‌وگو کرد.

سید محمدحسین هاشمی در این دیدار با بیان اهمیت برقراری روابط فرهنگی بین کشورهای مختلف، گفت: فعالیت فرهنگی بین کشورها، گام عملی برای شناخت ملت‌هاست. در ایران هم سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان مسئول تنظیم روابط فرهنگی با دیگر کشورها، از هرگونه رابطه‌ی فرهنگی با کشورها استقبال می‌کند.

وی همچنین با بیان این نکته‌ی مهم که کشور بزرگ و اسلامی اندونزی به شدت مورد توجه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است، افزود: موافقت‌نامه‌های فرهنگی بین دو کشور ایران و اندونزی از دیرباز وجود دارد. برنامه‌ی مبادلات فرهنگی دو کشور نیز 3 سال پیش تنظیم شده است و ما با جدیت به دنبال آن هستیم تا بندهای آن را اجرا کنیم.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه‌ی سخنان خود از برگزاری نمایشگاه عکس توسط سفیر اندونزی در فرهنگسرای نیاوران که شامل تصاویری از سرزمین و اقوام ایران بود، قدردانی کرد.

وی همچنین از برگزاری هفته‌ی فرهنگی اندونزی در تهران در سال گذشته نیز تجلیل کرد و این رویداد هنری را در جامعه‌ی هنری ایران تأثیرگذار دانست.

هاشمی همچنین اشاره‌ای به وضعیت کنونی جهان اسلام داشت.

وی گفت: با توجه به فضای آلوده‌ی ناشی از فعالیت‌های گروه‌های تندروی اسلامی در جهان اسلام، جمهوری اسلامی ایران علاقمند به گسترش روابط با کشورهای معتدل اسلامی مانند اندونزی است.

وی تأکید کرد: امروز اسلام عقلانیت و اعتدال، مورد توجه ایران و اندونزی است. این دو کشور بزرگ اسلامی می‌توانند با همکاری هم نقش عمده‌ای در اشاعه‌ی فرهنگ اعتدال در سطح جهان داشته باشند.

وی گفت: مسئولین فعلی و علمای بزرگ کشور دوست و برادر اندونزی می‌توانند‌ همنوا با مسئولین و علمای ایران، در سطح جهان برای برخورد و محدودکردن گروه‌های تندروی اسلامی نقش مهمی ایفا کنند. با توجه به فعالیت این گروه‌ها در جهان اسلام، این وظیفه‌ی ایران و اندونزی است که چهره‌ای خوب از اسلام را به جهانیان ارایه دهند.

وی پیشنهاداتی را برای انتخاب مناسب زمان و برگزاری هفته‌ی فرهنگی اندونزی در تهران در ابتدای سال آینده ارایه داد.

سفیر اندونزی در تهران نیز با استقبال از تعامل بین علمای دینی ایران و اندونزی، برقراری تعاملات و همکاری‌های بین این علما را جزو برنامه‌های کاری خود ذکر کرد و گفت: صادقانه بگویم که در اندونزی به دلیل تبلیغات سوئی که وجود دارد، برخی از مردم سوءتفاهم و اطلاعات غلطی راجع به ایران و تشیع دارند. به دنبال آن هستم تا بتوانیم در آینده‌ای نزدیک امکان ملاقات علمای ایران و اندنزی را فراهم آوریم. چرا که انعکاس گفت‌وگوها و تعاملات علمای ایران و اندونزی نه تنها در جهان اسلام که در کل جهان تأثیرات مثبتی به همراه خواهد داشت.

ویرنجوریت در ادامه به برگزاری نمایشگاه‌های عکس خود در تهران اشاره کرد.

وی گفت: تاکنون دو نمایشگاه عکس برگزار کرده‌ام که هر دوی آنها در تهران و با موضوع ایران بوده‌اند. معتقدم که وظیفه‌ی من به عنوان سفیر کشورم، تلاش برای ارتقای روابط بین دو کشور است که پایه‌ی آن هم بر مبنای روابط فرهنگی گذاشته شده است.

انتهای پیام

کد N576041

وبگردی