آفتاب

نتانیاهو: عباس فرهنگ تروریسم را ترویج می‌کند/طرح تشکیل کشور فلسطین وتو شود

نتانیاهو: عباس فرهنگ تروریسم را ترویج می‌کند/طرح تشکیل کشور فلسطین وتو شود

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی دستور افزایش نیروهای این رژیم در کرانه غربی و بیت المقدس و نابودی منازل مجریان عملیات ضد صهیونیستی را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری محیط، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی پس از نشست کابینه امنیتی این رژیم گفت: دستور افزایش نیروهای امنیتی در کرانه باختری، بیت المقدس و همچنین اتخاذ اقداماتی قاطع علیه افرادی که با این نیروها وارد عمل می‌شوند، صادر شد.

نتانیاهو افزود: از جمله تصمیماتی که در این کابینه گرفته شده نابودی منازل مجریان عملیات ضد اسرائیلی همزمان با خواندن طرف‌های فتنه‌گر به عنوان تروریست بود.

نتانیاهو با انتقاد از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وی را بی‌مسئولیت خواند و گفت: عباس در تحریک فلسطینی‌ها علیه اسرائیل و دروغ پراکنی نقش دارد.

وی ادامه داد: عباس در تلاش برای ایجاد آرامش و صلح شریک مناسبی نیست. او به جای اینکه برای دستیابی به آرامش تلاش کند اوضاع را بدتر می‌کند او به جای فرهنگ صلح، فرهنگ تروریستم را در میان مردمش گسترش می‌دهد.

وی ادامه داد: برخی طرف‌های تروریستی (بدون اینکه نامی از آن‌ها ببرد) تلاش می‌کنند ما را ریشه‌ کن کنند چرا که آن‌ها ما را نه در بیت المقدس و نه در تل‌آویو نمی‌خواهند، اما "اسرائیلی‌ها" برای مقابله با این روند آماده هستند.

نتانیاهو در ادامه از اعراب ساکن سرزمین‌های اشغالی خواست که از اقدامات تحریک آمیز دست بکشند، وی گفت: شما پشت این اقدامات هستید. شما که در حقوق شهروندی و وظایف با دیگر شهروندان برابر هستید. وظیفه هر شهروندی هم احترام به قانون است.

نتانیاهو همچنین از جامعه جهانی خواست طرح تشکیل کشور فلسطین را که قرار است به شورای امنیت برده شود، رد کند.

وی در سخنرانی ضبط شده در کنفرانس اقلیت‌های یهودی در آمریکای شمالی اظهار داشت: اگر طرح تشکیل کشور فلسطین در خارج از چارچوب توافقنامه صلح با اسرائیل به شورای امنیت برود باید وتو شود.

انتهای پیام

کد N576017

وبگردی