آفتاب
زرگرپور:

نحوه تنظیم قرارداد اولیه انتقال آب ونک سنت ناصواب است

نحوه تنظیم قرارداد اولیه انتقال آب ونک سنت ناصواب است

اصفهان - خبرگزاری مهر: استاندار اصفهان نحوه تنظیم قرارداد اولیه انتقال آب ونک و پرداخت آب بها به استان چهارمحال را یک سنت ناصواب دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسول زرگرپور در پنجاه و دومین جلسه آب اتاق اصفهان تصریح کرد: این کارگروه به دبیری وزیر نیرو و با هدف تسریع در ارایه راهکارهای احیای رودخانه زاینده رود تشکیل می شود.

وی اضافه کرد: خوشبختانه اتاق بازرگانی استان بنا بر احساس وظیفه و رسالت خود کمیته آب استان را برای رسیدگی به مشکلات حوضه آبریز زاینده رود تشکیل داد و با کمک متخصصین و کارشناسان این حوزه و برگزاری جلسات متعدد، راهکارهایی را در رابطه با نحوه برخورد با این مشکل ارایه داده است.

استاندار اصفهان هدف خود از حضور در جلسات این کمیته را ارایه ی آخرین وضعیت پیگیری ها و اقدامات دولت در ارتباط با احیای حوضه آبریز زاینده رود عنوان نمود و افزود: پاسخ به سوالات کارشناسان این حوزه برای بهتر و کامل تر شدن تحقیقات آنان نیز  از دیگر اهداف برای حضور در جلسات این کمیته می باشد.

وی از اتاق بازرگانی استان خواست با توجه به بضاعت علمی، تجربی، فنی و مهندسی اتاق بازرگانی؛ سه کارگروه را در ارتباط با کاهش آلودگی هوا توسط صنايع، کاهش مصرف آب و استفاده ی بهینه از منابع آب و اصلاح الگوی کشت تشکیل دهند  و اقدامات فنی و اجرایی خود را به مدیریت استان ارایه دهند.

وی افزود:اتاق اصفهان یکی از قوی ترین اتاق ها در مقوله ی صنعت، معدن و تجارت در بين استانهاي كشور است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه این اتاق در بخش کشاورزی نیز کارهای تخصصی و پژوهشی خوبی را انجام داده است، اظهار داشت: اتاق اصفهان  کمک های خوبی را در خصوص صنایع و معادن و همچنین کشاورزی به دولت ارایه داده است.

مدیر ارشد استان تصریح کرد: در ارتباط دو سویه ی دولت و اتاق بازرگانی، از یک طرف  مدیریت استان مجموعه ی اطلاعات، یافته ها و پیگیری های خود را به اطلاع اعضای کمیته آب خواهد رساند و از طرف دیگر این کمیته نیز با ایجاد این سه کارگروه، مطالعات و پژوهش های خود را به مدیریت استان ارایه خواهد کرد.

استاندار اصفهان افزود: در ماه های اخیر هنر مدیریت استان این بود که وزارت نیرو که مدیریت آب کشور را بر عهده دارد مسوول پاسخگویی مشکلات آبی استان باشد.

وي افزود: امروز اجراي طرح ۹ ماده اي احياي حوضه آبريز زاينده رود به يك مطالبه عمومي تبديل شده و خوشبختانه مسوولين كشور نيز، معتقد به اجراي كامل بندهاي اين طرح ۹ ماده اي هستند.

استاندار اصفهان تصريح كرد: تشکیل ستاد بهینه ساماندهی مصرف آب در اصفهان و همچنین استفاده از دستگاه ها و سیستم های كاهنده آب شرب از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

وی با بررسی کارشناسی طرح انتقال آب ونک سمیرم به رفسنجان گفت: برای تخصیص آب از حوزه به حوزه دیگر ذینفعان باید در این تصمیم دخالت داشته باشند و هم آنان از آب انتقالی مشخص شود.

زرگرپور نحوه تنظیم قرارداد اولیه انتقال آب ونک و پرداخت آب بها به استان چهارمحال را سنت ناصواب دانست.

وی گفت:اتاق بازرگانی می توانمد با ایجاد سه کارگروه در خصوص کاهش آلودگی هوا توسط صنعت، کاهش مصرف آب و استفاده ی بهینه از منابع آب و اصلاح الگوی کشت، اقدامات فنی و اجرایی خود را به مدیریت استان ارایه دهد.

«خسرو کسائیان» رییس اتاق اصفهان در این جلسه گفت:از جاری شدن آب در رودخانه زاینده رود همه بخش های جامعه منتفع می شوند و باید تلاش کنیم که این رودخانه به طور دایم جاری باشد.

 

کد N576004

وبگردی