آفتاب
در دیدار با نواز شریف؛

مرکل بهبود شرایط امنیتی در پاکستان را خواستار شد

مرکل بهبود شرایط امنیتی در پاکستان را خواستار شد

آنگلا مرکل خطاب به نخست‌وزیر پاکستان تاکید کرد، اسلام‌آباد باید روند اصلاحات را با هدف تقویت سرمایه‌گذاری خارجی افزایش داده و مشکلات امنیتی این کشور جنوب آسیا را حل کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در کنفرانس خبری مشترک با نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان در برلین گفت: روابط اقتصادی میان برلین - اسلام‌آباد می‌تواند ارتقا یابد. ما می‌توانیم این سرمایه‌گذاری‌ها را به محض اینکه شرایط مهیا باشد، ارتقا دهیم.

مرکل گفت: شرکت‌های آلمانی مایل هستند در بخش انرژی، پاکستان سرمایه‌گذاری کنند اما باید آنها را از وضعیت امنیتی مطمئن ساخت بسیار اهمیت دارد که نخست‌وزیر پاکستان زمینه ارتقای شرایط امنیتی و سیستم حقوقی را فراهم کند تا سرمایه‌گذاران احساس امنیت کنند.

گفت‌وگوی رهبران آلمان و پاکستان درخصوص مسائل بسیاری از جمله مبارزه با تروریسم و سرمایه‌گذاری در بخش‌های انرژی، کشاورزی و فناوری بوده است.

نخست‌وزیر پاکستان نیز در سخنانش از شرکت‌های آلمانی خواست تا در کشورش سرمایه‌گذاری کنند چراکه با کمبود انرژی مواجه است. آلمان چهارمین شریک بزرگی تجاری پاکستان و بزرگترین شریک در میان کشورهای اتحادیه اروپاست.

حجم تبادلات اقتصادی این دو کشور در سال گذشته میلادی یک میلیارد و 900 میلیون دلار بوده است؛ پاکستان عمدتا پارچه، چرم و برنج به آلمان صادر کرده و آلمان نیز عمدتا محصولات شیمیایی، ابزارآلات و خودرو به پاکستان فروخته است.

انتهای پیام

کد N575996

وبگردی