آفتاب

داعش حالا به فکر ضرب سکه‌ طلا افتاده است

داعش حالا به فکر ضرب سکه‌ طلا افتاده است

گروه تروریستی داعش پس از تدوین روش درسی خاص خود و تشکیل نیروهای امنیتی و راه‌اندازی روزنامه، حالا به فکر افتاده است سکه برای خود ضرب کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری ایلاف، گروه تروریستی داعش درصدد است سکه‌ای با واحد پولی دینار ضرب کند که این سکه از حدود 400 سال قبل مورد استفاده قرار می‌گرفت و از طلا و نقره ساخته می‌شد.

با وجود اینکه چندین کشور امروز نیز واحدهای پولی با نام دینار دارند اما سکه آن‌ها از مواد مختلفی ساخته شده است اما گروه تروریستی داعش می‌خواهد دینار آن از طلا و نقره خالص باشد.

گفته می‌شد که شخصیت‌های دینی داعش در موصل و استان نینوا در عراق فتوی داده‌اند که داعش استفاده از سکه‌های قدیمی اسلامی را آغاز کند. این در حالی است که این تردید در میان داعشی‌ها وجود دارد که این فکر از نظر اقتصادی خوب نیست.

روزنامه انگلیسی دیلی میل نوشت: داعش در مساجد شهر موصل اعلام کرده است که می‌خواهد سکه برای خود که از طلای خالص است، داشته باشد.

داعش تمایل دارد از همان پول‌هایی استفاده شود که برای نخستین بار در سال 634 میلادی در دوره عثمان بن عفوان از آن استفاده شد.

انتهای پیام

کد N575953

وبگردی