آفتاب

بارزانی وعده پاکسازی کردستان را داد

بارزانی وعده پاکسازی کردستان را داد

ایرنا نوشت:

 'مسعود بارزانی' رییس اقلیم کردستان عراق تاکید کرد: نیروهای 'پیشمرگه کرد' خاک کردستان را از وجود تروریستهای 'داعش' پاکسازی خواهند کرد و 'یک وجب' از آن را در اختیار این گروه تروریستی باقی نخواهند گذاشت .
به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اینترنتی روزنامه 'الشرق الاوسط' چاپ لندن، بارزانی در بازدید از محور عملیات پیشمرگان کرد در 'خانقین' و دیدار با فرماندهان این نیروها خاطرنشان کرد: باید هر چه زودتر دو ناحیه 'السعدیه' و 'جلولاء' در بخش خانقین در 360 کیلومتری جنوب 'اربیل' را از گروه تروریستی داعش بازپس گرفت .

بارزانی افزود: کمکهای نظامی بین المللی که در اختیار کردستان عراق قرار داده می شود، بطور مساوی در تمامی جبهه های نبرد نیروهای پیشمرگه ها توزیع می شود و با توجه به نیاز محورهای عملیاتی تقسیم می شوند .

وی اضافه کرد: جبهه های نبرد از 'زمار' و 'ربیعه' تا جلولاء و سعدیه امتداد یافته و باید تسلیحات و نیروهای مورد نیاز برای رویارویی با گروه تروریستی داعش را در اختیار تمامی این جبهه ها قرار داد.

از سوی دیگر 'فؤاد حسین' رییس دیوان ریاست اقلیم کردستان عراق در یک گفت و گوی مطبوعاتی در ارتباط با گزارشهای انتشار یافته در خصوص معامله برخی از مسوولان کرد و گروه تروریستی داعش به ویژه در بخش نفت که توسط این گروه تروریستی فروخته می شود، گفت: تاکنون صحت و سقم این گزارشها ثابت نشده است .

فؤاد حسین تاکید کرد: معامله با داعش ممنوع است، زیرا این تشکیلات دشمن کردها و یک نیروی تروریستی است و بر همین اساس هر کس با آنها معامله کند، بر پایه قانون، مجازات خواهد شد.

وی اظهار داشت: نیروهای پیشمرگه کرد بخشی از ساختار دفاع ملی عراق هستند و نیروهای ما از سرزمین کردستان عراق که بخشی از کشور محسوب می شود، حمایت و محافظت می کنند.

52261

کد N575800

وبگردی