آفتاب
یک استاد حوزه:

دعاکردن، گاهی اوقات سبب رفع بلا از زندگی می‌شود

دعاکردن، گاهی اوقات سبب رفع بلا از زندگی می‌شود

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: ترک نماز مرز میان ایمان و کفر است، فرد اگر حق نماز را ادا نکند خسارت می‌بیند.

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: ترک نماز مرز میان ایمان و کفر است، فرد اگر حق نماز را ادا نکند خسارت می‌بیند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام میر شفیعی در مسجد مقدس جمکران با بیان این‌که «متأسفانه انس ما با قرآن بسیار کم شده است» گفت: دلیل این کم لطفی نسبت به کتاب‌الله این است که ابزار و رسانه‌ها بیشتر شده است؛ برخی به جای قرائت قرآن وقت خود را با اینترنت، تلفن همراه و تلویزیون تلف می‌کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که «قرائت نماز و قرآن دارای ثواب بسیاری است» اظهار کرد: امام حسین(ع) برای انجام این دو کار یک شب از دشمن مهلت گرفتند.

وی افزود: سیدالشهدا(ع) با مهلت گرفتن از دشمن در شب عاشورا برای عبادت به تمام شیعیان بیان کردند که قرائت قرآن، دعا و نماز به چه میزان فضیلت دارد؛ امام(ع) نمی‌خواستند که با یک شب عبادت به درجات عالی برسند؛‌ چرا که ایشان در مراحل عالی تقرب به قرب الهی بودند.

میرشفیعی با تأکید بر این‌که «امام حسین(ع) با مهلت گرفتن یک شبه از دشمن برای عبادت به ما پیام توجه به قرائت قرآن و نماز را دادند» اظهار کرد: در روایت آمده «قرائت قرآن افضل عبادات است».

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که «تلاوت قرآن وسیله قرب فرد به خدا است» بر قرائت دعاها نیز تأکید و خاطرنشان کرد: در روایت آمده «مغز عبادت دعا است»، هیچ دعایی بی نتیجه نخواهد بود.

وی ادامه داد: البته فرد نباید توقع داشته باشد خدا هر دعایی که او بیان می‌کند را مستجاب کند، گاهی دعا سبب رفع بلا از زندگی فرد می‌شود.

میرشفیعی در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت نماز تأکید و خاطرنشان کرد: فرد باید نماز خود را اول وقت و بدون هیچ کم و کاستی بخواند؛ متأسفانه از سوی بسیاری از افراد حق نماز ادا نمی‌شود.

وی تصریح کرد: اگر فرد به طعم نماز برسد حاضر نمی‌شود هیچ چیزی را با آن عوض کند؛ ترک نماز مرز میان ایمان و کفر است، فرد اگر حق نماز را ادا نکند خسارت می‌بیند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که «خواندن نماز سبب رفع حاجات می‌شود» خاطرنشان کرد: در روایت آمده «از نماز برای رفع مشکلات خود کمک بگیرید»، نماز به فرد بسیار قوت روحی می‌دهد.

وی ادامه داد: البته در میان نماز‌های مستحبی نماز شب از دیگر نمازها دارای قوت و قدرت بیشتری برای تهذیب روح فرد است.

میرشفیعی اظهار کرد: نماز، تلاوت قرآن، دعا و استغفار به معنای پناهنده شدن به خدا است، تمام این کارها در حقیقت پناه بردن به خدا است.

انتهای پیام

کد N575772

وبگردی