آفتاب

گفتگوی جریان المستقبل و حزب الله برای حل مسئله ریاست جمهوری لبنان

گفتگوی جریان المستقبل و حزب الله برای حل مسئله ریاست جمهوری لبنان

وزیر کشور لبنان اعلام کرد که مذاکراتی میان جریان المستقبل و حزب الله تنها با هدف پایان دادن به خلاء ریاست جمهوری در جریان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، "نهاد مشنوق" وزیر کشور لبنان در گفتگو با روزنامه العرب به بحث خلاء ریاست جمهوری در لبنان اشاره و تصریح کرد: جریان المستقبل لبنان مذاکرات خود را با حزب الله بر مبنای اتخاذ راهکاری برای برون رفت از خلاء ریاست جمهوری در لبنان استوار کرده و مذاکرات ما با حزب الله بر همین مساله تمرکز دارد.

وی افزود: هدف اساسی مذاکرات جاری میان المستقبل و حزب الله این نیست که ما حزب الله را مجاب کنیم که در سوریه و یا هر جای دیگری عقب نشینی کند بلکه مذاکرات ما با حزب الله تنها با هدف ایجاد توافق در زمینه انتخاب ریاست جمهوری و خروج از حالت اضطراب و ترسی است که در نتیجه خلاء ریاست جمهوری در لبنان وجود دارد.

وزیر کشور لبنان اعلام کرد: اگر ما تمامی حواس خود را معطوف به داخل کنیم و تلاش کنیم از بازتاب مسائلی که در خارج از لبنان اتفاق می افتد دوری کنیم رسیدن به یک راهکار جامع امکان پذیر خواه بود.

وی گفت: ما در حال حل و فصل کردن درگیری و تنشها هستیم  و من اسم این اتفاق را صلح می گذارم، البته صلحی که به معنای پایان مشکلات نیست.

المشنوق در ادامه به وقایع اخیر طرابلس اشاره و تصریح کرد: هم اکنون میان ارتش و اهل سنت در لبنان اختلافاتی وجود دارد اما حجم این اختلافات به هیچ وجه بزرگ نیست و کاملا قابل حل است.

وی در ادامه ضمن دفاع از امارات و عربستان حمایت کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از تروریسم را رد کرد.

وزیر کشور لبنان در ادامه با اشاره به گمانه زنیهایی در خصوص آغاز مذاکرات میان ایران و عربستان برای عادی سازی روابط گفت: هیچ نشانه ای که دال بر این باشد که آغاز مذاکرات میان ایران و عربستان منتج به نتایج فوری شود وجود ندارد.

کد N575703

وبگردی