آفتاب

لیبی مجددا "سیف الاسلام قذافی" را به دادگاه بین‌المللی تحویل نداد

لیبی مجددا "سیف الاسلام قذافی" را به دادگاه بین‌المللی تحویل نداد

لیبی بار دیگر با تحویل سیف الاسلام قذافی، به دادگاه کیفری بین‌المللی مخالفت کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی محیط، ابراهیم عمر الدباشی، نماینده دائم لیبی در سازمان ملل اعلام کرد که مقامات لیبی همواره اصرار دارند تا از محاکمه عادلانه سیف الاسلام قذافی، پسر معمر قذافی، رهبر سابق لیبی جلوگیری کرده و آن را تحت نظارت خود قرار دهند در حالیکه شرایط امنیتی کنونی در لیبی نشان دهنده این است که دادگاه لیبی باید در شرایط مناسب و در سایه اجرای قوانین عادلانه هر چه سریعتر جلسات دادگاه خود را تشکیل دهد.

دولت لیبی امیدوار است تا دادگاه لاهه، همانطور که با محاکمه عبدالله سنوسی، رئیس اطلاعات سابق لیبی در خود این کشور موافقت کرد با محاکمه سیف الاسلام هم از سوی خود دادگاه لیبی موافقت کند و آن را به رسمیت بشناسد.

سفیر لیبی از دادگاه کیفری بین‌المللی خواست که در خصوص بررسی مسائلی که مربوط به مقامات لیبی است با احتیاط رفتار کند چرا که اگر به تعهدات خود وفادار نباشد با شرایط سختی رو به رو خواهد شد.

پیشتر گردان وابسته به شهر زنتان، سیف الاسلام پسر قذافی را در صحرای لیبی بازداشت کرد. وی قبل از اجرای جلسه محاکمه به اتهام کارشکنی در روند امنیتی کشور به زندان زنتان منتقل شد.

انتهای پیام

کد N575595

وبگردی