آفتاب
/با ایسنا در نمایشگاه بیستم/

راه‌چمنی: جای خالی قوانین حمایت از مطبوعات احساس می‌شود

راه‌چمنی: جای خالی قوانین حمایت از مطبوعات احساس می‌شود

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی گفت: با وجود مشکلات مالی و سایر مسائل رسانه‌ها، جای خالی قوانین حمایت از مطبوعات در جامعه احساس می‌شود.

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی گفت: با وجود مشکلات مالی و سایر مسائل رسانه‌ها، جای خالی قوانین حمایت از مطبوعات در جامعه احساس می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، راه چمنی با حضور در غرفه ایسنا در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، با اشاره به وضعیت مطبوعات در کشور، گفت: رسانه‌ها وظیفه آگاهی‌بخشی به جامعه و به نوعی کمک برای اصلاح امور را دارند.

وی ادامه داد: رسانه‌ها با نشان دادن نقاط ضعف و قوت به دستگاه‌های مربوطه کمک می‌کنند تا در صورت وجود نقطه ضعف در جهت رسیدگی به آن اقدام کنند.

راه چمنی با اشاره به تنوع دیدگاه‌ها در فضای رسانه‌ای جامعه، گفت: در حال حاضر از همه جناح‌ها در میان مطبوعات کشور نماینده‌ای وجود دارد ولی نسبت‌های آن متفاوت است و در رابطه با خبرگزاری‌ها باید بگویم که متأسفانه در میان خبرگزاری‌ها یک‌صدایی به چشم می‌خورد و همه جناح‌ها خبرگزاری خود را ندارند.

وی با تأکید بر این‌که جای قوانین حمایتی از مطبوعات در جامعه خالی است، خاطرنشان کرد: باید قوانینی تصویب شود که نه تنها حامی رسانه‌ها باشند بلکه از نظر اقتصادی نیز از مطبوعات و رسانه‌ها حمایت کند زیرا امروز رسانه‌های ما به خاطر مشکلات مالی بسته می‌شوند.

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی ادامه داد: به دلیل افزایش سایت‌ها و پایین بودن سطح کیفی روزنامه‌ها مردم اغلب به سمت اخبار سایت‌ها و خبرگزاری‌ها می‌روند که این امر برای فرهنگ ما نقطه ضعف محسوب می‌شود ولی اگر قوانین حمایتی از روزنامه‌ها تصویب شود روزنامه‌ها هم می‌توانند کیفیت صفحات خود را افزایش داده، تیراژ را بالا ببرند و همچنین از خبرنگاران ماهرتری استفاده کنند و در نهایت هم با گسترش میزان توزیع خود در سطح کشور فرهنگ روزنامه‌خوانی را در میان مردم جامعه ارتقا دهند.

راه چمنی با اظهار امیدواری نسبت به حمایت‌ دولت از مطبوعات، گفت: من امیدوار هستم که دولت حمایت بیشتری از مطبوعات انجام داده و بر روی رسانه‌ها سرمایه‌گذاری کند زیرا این اصلا درست نیست که پای سرمایه‌گذاران به اداره مطبوعات باز شود. چرا که در آن صورت تنها افکار و دیدگاه‌های کسانی منتشر می‌شود که پولدار بوده و سرمایه‌گذار هستند. در حالی که اگر دولت در رسانه‌ها سرمایه‌گذاری کند همه اقشار می‌توانند رسانه خود را داشته باشند.

راه چمنی در خصوص عملکرد ایسنا نیز گفت: من از ابتدای تأسیس این خبرگزاری اخبار آن را دنبال می‌کردم و باید بگویم که خوشبختانه خبرگزاری دانشجویان ایران یکی از منصف‌ترین خبرگزاری‌ها است که نسبت به سایر خبرگزاری‌ها اخبارش را منصفانه‌تر منتقل می‌کند و نکته قابل توجه این است که این رسانه با هزینه‌ای بسیار کم و در واقع از طریق از خود گذشتگی خبرنگارانش به کار خود ادامه می‌دهد.

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی در پایان با مستقل خواندن عملکرد ایسنا، افزود: ایسنا تلاش می‌کند تا واقعیت‌های جامعه را منعکس کند و با وجود اینکه این خبرگزاری وابسته به جهاد دانشگاهی است ولی ایسنا عملکردی مستقل داشته است و نمی‌توان این خبرگزاری را دولتی خواند.

انتهای پیام

کد N575502

وبگردی