آفتاب

13.6 میلیون تن در عراق و سوریه آواره شده‌اند

13.6 میلیون تن در عراق و سوریه آواره شده‌اند

سازمان ملل اعلام کرد که در پی جنگ‌ها و درگیری‌ها در سوریه و عراق حدود 13.6 میلیون تن از منازل خود در این دو کشور آواره شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، امین عواد، رئیس دفتر کمیساریای عالی امید پناهندگان سازمان ملل در خاورمیانه و شمال آفریقا اعلام کرد که در پی وقوع جنگ‌ها و درگیری‌ها در عراق و سوریه 13.6 میلیون تن در این دو کشور از منازل خود آواره شده‌اند.

عواد افزود: حدود 7.2 میلیون سوری در داخل سوریه آواره شده‌اند و ما در حال حاضر به 85 میلیون دلار برای کمک به حدود یک میلیون تن آواره در فصل زمستان نیاز داریم اما متاسفانه جامعه جهانی هیچ کاری برای برآوردن نیازهای این آوارگان انجام نمی‌دهد.

وی ضمن اشاره به کمبود منابع مالی برای حمایت از آوارگان گفت: در حال حاضر حدود یک میلیون آواره نیاز شدیدی به پتو و لباس‌های گرم برای مقابله با سرمای زمستان دارند و ما باید اولویت را به افرادی بدهیم که در مناطق سردتر زندگی می‌کنند.

در همین راستا ملیسا فلمینگ، سخنگوی کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل گفت: کمبود منابع مالی برای حمایت از آوارگان تاثیر منفی بر آمادگی و اقدامات ما برای فصل زمستان خواهد داشت و این کمیساریا برای ارائه کمک به آوارگان ناچار است گزینه سختی را اتخاذ کند.

وی افزود: فصل زمستان آتی چهارمین فصلی است که بر آوارگان سوری در خارج از وطنشان می‌گذرد و یک میلیون و 900 هزار عراقی مجبور شده‌اند که مناطق خودشان را در سال‌جاری میلادی ترک کنند.

همچنین کمیساریای اروپا در لبنان اعلام کرد که حدود 15 میلیون دلار به عنوان کمک بشردوستانه به آوارگان سوری در لبنان اختصاص داده است و هدف از این کمک حمایت از ده‌ها هزار آواره سوری است که برخی از آنها تاکنون هیچگونه کمکی را دریافت نکرده‌اند.

انتهای پیام

کد N575438

وبگردی