آفتاب
ظریف در دیدار با معاون نخست وزير عمان:

تحریم هیچ‌گاه تاثیری در اراده ملت ایران برای دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته‌ای ندارد

تحریم هیچ‌گاه تاثیری در اراده ملت ایران برای دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته‌ای ندارد

وزير خارجه كشورمان در دیدار با معاون نخست وزير عمان گفت: موضوع تحريم و حواشي آن هيچگونه تأثيري در اراده ملت ايران براى برخورداري از حقوق خود در حفظ و استفاده صلح اميز از انرژي هسته اي ندارد.

به گزارش خبرگزاري مهر، محمد جواد ظريف، وزير امور خارجه كشورمان امروز با آقاي فهد بن محمود معاون نخست وزير عمان ديدار و گفتگو كرد.

در اين ديدار طرفين ظرفيت همكاري‌ها را وسيع و متنوع توصيف كرده و عزم دو كشور به‌منظور ارتقاي روابط را مورد تاكيد قرار دادند.

ظريف و فهد بن محمود در اين مذاكرات خاطر نشان كردند همكاري‌هاي تهران و مسقط علاوه بر تأمين منافع دو كشور، منافع منطقه و استحكام مناسبات ميان همسايگان را نيز در بر خواهد داشت.

معاون نخست وزير عمان در اين ديدار همچنين انجام مذاكرات هسته‌اي و تلاش براي رسيدن به راه حل را هوشمندانه و مدبرانه توصيف كرده و اظهار داشت: عمان اميدوار است اين روند به نتايج خوب برسد و در چنين صورتي آثار مثبت آن به نفع همه خواهد بود.

وزير خارجه كشورمان نيز با اشاره به خطوط قرمز و محورهاي كلان مورد نظر جمهوري إسلامي ايران و اظهار اينكه ايران به طور جدي به دنبال حل اين بحران مصنوعي بوده و با حسن نيت كامل وارد مذاكره شده است، گفت: موضوع تحريم و حواشي آن هيچگونه تأثيري در اراده ملت ايران براى برخورداري از حقوق خود در حفظ و استفاده صلح اميز از انرژي هسته اي نداشته و برخي كشورها با تحليل غلط، گرفتار اشتباه محاسباتى شده اند.

تحولات منطقه‌اي و بين المللي، بحران تروريسم و افراطي‌گري و آثار و تبعات منفي آن و همچنين تاكيد بر مشورت هاي منظم دو كشور از ديگر مباحث مورد گفتگو در اين ديدار بود.

کد N575201

وبگردی