آفتاب

اعضای کمیسیون آموزش سوابق وزیر پیشنهادی علوم را بررسی کردند

اعضای کمیسیون آموزش سوابق وزیر پیشنهادی علوم را بررسی کردند

اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در جلسه روز سه‌شنبه خود به بررسی سوابق فخرالدین احمدی دانش آشتیانی، وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فن‌آوری پرداختند.

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره این که آیا وزیر پیشنهادی علوم در جلسه کمیسیون حضور داشت یا خیر؟ گفت: روال این گونه است که وزیر پیشنهادی خود درخواست داده و برای ارائه برنامه‌هایش به کمیسیون مربوطه می‌رود.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: با توجه به دیدگاه‌هایی که نمایندگان کمیسیون مطرح کردند هم‌چنان نگرانی‌هایی که برای اعضای کمیسیون وجود داشت پابرجا بود بنابراین باید منتظر باشیم تا مسائل مطرح به ویژه مسائل سیاسی مربوط به وزیر معرفی شده را از زبان وی بشنویم.

او با بیان این که ابهامات زیادی در سوابق وزیر پیشنهادی وجود دارد گفت: نمایندگان از این معرفی نگران هستند که چرا آقای روحانی این شیوه را در رابطه با مجلس به کار می گیرد در حالی که مجلس بنای همکاری دارد.

این عضو کمیسیون آموزش مجلس در ادامه اظهار کرد: پذیرش دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد از دیگر موضوعاتی بود که در جلسه امروز کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت و مرکز پژوهش‌های مجلس گزارشی را در رابطه با تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مقاطع ارشد و دکترا ارائه کرد.

هم‌چنین اعلام شد که دانشگاه آزاد از شورای گسترش مجوز نداشته است و نیز نسبت استاد به دانشجو متناسب نیست.

وی تصریح کرد: مقرر شد در جلسه دیگری با حضور مسوولان دفتر گسترش و دانشگاه آزاد این موضوع بررسی شود.

انتهای پیام

کد N575076

وبگردی