آفتاب

تشکیلاتی در دولت اطلاعات در اختیار مخالفین دولت قرار می‌دهد

تشکیلاتی در دولت اطلاعات در اختیار مخالفین دولت قرار می‌دهد

ایسنا نوشت:

یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعلام مخالفت نمایندگان در زمان اعلام وصول نامه معرفی وزیر پیشنهادی علوم، این اقدامات را نشان دهنده حرکات سازماندهی شده علیه وزیر علوم پیشنهادی و دولت دانست و از دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی خواست این موضوع را پیگیری کنند.

محمدرضا تابش در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نمایندگانی که عصاره فضایل ملت هستند چطور به خودشان اجازه می‌دهند خلاف منویات رهبری که مجلس را از ابراز موافقت یا مخالفت به صورت دو یا چهار گفتن منع کرده‌اند، این حرکت را انجام دهند.

وی افزود: امروز از نمایندگان نظرسنجی کنید که چند نفر از آنها آقای دانش آشتیانی را می‌شناسند. دو دو گفتن نمایندگان در مجلس نسبت به شخصیتی که از او هیچ اطلاعی ندارند نشان دهنده حرکت سازماندهی شده علیه آقای دانش و دولت از بیرون است و لازم است دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی در این زمینه حساسیت به خرج دهند.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی گفت: از روز گذشته که مسجل شد آقای دانش آشتیانی کاندیدای تصدی وزارت علوم هستند در سطح وسیع پیامک‌هایی آمد که ایشان را به جریان فتنه، تندروها و وقایع 88 منتسب کردند. من نماینده این اطلاعات را راجع به افراد ندارم و فکر می‌کنم درون دولت تشکیلاتی وجود دارد که یا بقایای دولت قبل هستند و یا خیلی دلبسته به دولت نیستند که این اطلاعات را در اختیار مخالفین قرار می‌دهند.

وی گفت:‌متاسفانه این حرکت در مورد آقای نیلی هم انجام شد، من به صراحت این موضوع را به وزارت اطلاعات هم گفتم زیرا خیلی از همکاران می‌گفتند از مراجع رسمی اطلاع می‌گیریم. این دولت واقعا مظلوم است البته من نمی‌خواهم کسی را متهم کنم.

نماینده مردم اردکان در مجلس ادامه داد: چطور مجلس نسبت به کسی که شناختی از دو ندارد دو دو می‌گوید، این شان و وجاهت مجلس را پایین می‌آورد. چطور اطلاعات بعضا طبقه‌بندی شده در اختیار مخالفین دولت قرار می‌گیرد؟

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابراز مخالفت رسمی برخی سایت‌های رسمی با وزیر پیشنهادی علوم، اضافه کرد: من امروز مذاکره‌ کوتاهی هم با رییس مجلس داشتم و به ایشان گفتم شما رییس مجلس هستید و هر حرکتی در مجلس به حساب شما نوشته می‌شود. ما احترام رییس مجلس را لازم می‌دانیم اما از او درخواست داریم حفظ شان و وجاهت نمایندگان را داشته باشد. نمایندگانی که هنوز حرف کسی را نشنیده‌اند چطور اینگونه دو دو می‌گویند و مخالفت می‌کنند؟ باید اجازه دهند آقایان در محیطی امن حرف‌شان را بزنند، موافقین و مخالفین صحبت کنند و نهایتا دولت و رییس‌جمهور نتیجه را قبول خواهند داشت.

وی با اشاره به ویژگی‌های وزیر پیشنهادی علوم، گفت: دکتر دانش در زمره انسان‌های متعهد، دلبسته به انقلاب، فکور، عالم و متعهدی است که هم سابقه کار مدیریتی و علمی در آموزش و پرورش دارد و زمانی کاندیدای وزارت آموزش و پرورش بود و هم کار علمی، تحقیقاتی، پژوهشی و اجرایی را در سطوح عالی وزارت علوم در مقاطع مختلف انجام داده و شخصیتی محبوب، آرام، معتدل و منطقی است.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در وضعیت فعلی که دولت تحت شدیدترین مضایق و تنگناهاست از نظر تحریم‌ها وضعیتش شکننده است و از نظر هسته‌ای در یک پیچ حساس است مجلس باید از بزرگی و زعامت رهبری معظم انقلاب الگو بگیرد که اگر هم جایی نقد و نظری نسبت به دولت داشتند تمام قد از دولت حمایت کرده‌اند.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به استیضاح فرجی‌دانا در مجلس و رای عدم اعتماد نمایندگان به گزینه‌های پیشنهادی دولت برای وزارت علوم، گفت: از نظر سیاسی وجاهت مجلس در این نیست که به این گزینه هم رای ندهد. افکار عمومی نیز تنش و تشنج در جامعه را نمی‌پسندد. ما به این وسیله پالسی به افکار عمومی می‌دهیم که در عوض حل مساله هسته‌ای، تحریم، تنگناهای اقتصادی و معیشتی با دولت سرشاخ می‌شویم که چه کسی وزیر علوم باشد. این از منظر افکار عمومی تضعیف حاکمیت است.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ما از رییس مجلس می‌خواهیم جو مجلس را به گونه‌ای هدایت کند که واقعیات مطرح شود و وزیر پیشنهادی در محیطی امن و آرام نظرات خود را بگوید و قصاص قبل از جنایت صورت نگیرد، مجلس می‌تواند با تعامل به وزیر پیشنهادی علوم رای دهد و در اگر در مواردی بحث‌هایی دارد آن را مطرح کند. در واقع ما باید اجازه دهیم دولت این بخش مهم کشور را هدایت کند و آرامشی بر فضای عمومی کشور حاکم شود.

تابش در پاسخ به سوالی در مورد زمزمه‌های بازپس‌گیری وزیر پیشنهادی علوم از سوی دولت، خاطرنشان کرد: ما به دولت توصیه کرده‌ایم که درصدد تعامل بیشتر با مجلس برآید اما با شناختی که من از دولت دارم وقتی در مورد فردی به جمع‌بندی رسیدند و او را معرفی کردند دیگر او را پس نمی‌گیرند.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تعامل هر چه بیشتر بین دولت و مجلس، کشور را به نتیجه مطلوب می‌رساند، اظهار کرد: اقدام امروز مجلس در ابزار مخالفت با وزیر پیشنهادی در زمان اعلام وصول نامه معرفی وی نشان دهنده حرکت سازماندهی شده‌ای بود، وقتی نمایندگان بدون اطلاع از شخصیت فرد معرفی شده و تحت تاثیر دو پیامک از بیرون اظهارنظر می‌کنند آن هم نمایندگانی که عصاره فضایل ملت هستند، شان خود را پایین می‌آورند و این نشان می‌دهد این حرکت سازماندهی شده از بیرون است.

تابش گفت: نمایندگان نیز که باید اشراف و احاطه کامل بر کل مسائل کشور داشته باشند تحت تاثیر حرکات گروه تندرویی از بیرون قرار می‌گیرند و گویی می‌خواهند مکنونات قلبی خود را تحت تاثیر القائات آنها به مرحله اجرا در آورند که اصلا با شان نمایندگان مجلس سازگار نیست.

2929

کد N574793

وبگردی