آفتاب

درگیری لفظی عباس و حماس

درگیری لفظی عباس و حماس

واحدمرکزی خبر نوشت:

 جنبش مقاومت اسلامی فلسطین سه شنبه « دروغ ها » و « توهین های » محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی را محکوم کرد.

در همین حال  درپی انفجارهایی که جمعه اموال شماری از رهبران فتح را در نوار غزه هدف قرار داد ، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی سه شنبه حماس را به « کارشکنی» و «نابود کردن » توافقنامه آشتی فلسطینیان متهم کرد .
عباس در نطقی در رام الله به مناسبت دهمین سالگرد مرگ یاسر عرفات گفت :« کسانی که این انفجارها را در غزه طراحی کرده اند رهبران حماس هستند و آنان مسئول این کار به حساب می آیند.»
وی هدف از این اقدامات را کارشکنی و نابود کردن طرح ملی فلسطین دانست .
حدود 10 انفجار جمعه اموال و دارایی های مقامات فتح( حزب عباس ) را در نوارغزه که حماس کنترل آن را در سال 2007 به دست گرفت ، هدف قرار گرفت.
عباس در سخنرانی خود همچنین به خشونت هایی که همه روزه بخش شرقی بیت المقدس را هدف قرار داده است اشاره کرد.
این تنش ها به تازگی در اطراف مسجد الاقصی در صحن مسجد الاقصی متمرکز شده است .
عباس که سخنان او اشاره ای به کلیساهای مسیحی بود وعده داد:« فلسطینیان از الاقصی و کلیساها در برابر شهرک نشینان و افراطیون دفاع خواهند کرد.»
او به طرح فلسطین برای تسلیم پیش نویس قطعنامه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد در نوامبر اشاره کرد که در آن مهلتی برای پایان اشغالگری اسرائیل پیش بینی شده است .
عباس وعده داد در صورتی که این پیش نویس قطعنامه رد شود، کشور فلسطین که در سازمان ملل جایگاه ناظر دارد ، به مجموعه زیادی از سازمان های بین المللی خواهد پیوست .
به گزارش خبرگزاری فرانسه از رام الله ، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی به ویژه با اشاره به فشارهای آمریکا برای اینکه فلسطینیان از اقدام خود در شورای امنیت سازمان ملل متحد چشم پوشی کنند گفت :« ما هیچ فشاری را تحمل نخواهیم کرد.»

4949

کد N574784

وبگردی