آفتاب
یک پژوهشگر:

کربلا کلاس انسان‌ساز است

کربلا کلاس انسان‌ساز است

یک نویسنده و پژوهشگر برتر کشور گفت: هدف قیام کربلا اصلاح امت اسلامی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه البرز، محمدرضا سنگری در همایش عاشورا و فرهنگ انتظار اظهار کرد: امام حسین (ع) پیشتاز همه حرکت‌ها و مبارزات با ظلم و جور در عصر انتظار می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) اولین کسی است که بعد از ظهور امام زمان( ع)، رجعت کرده و افتخار می‌کند که در این دوران خدمت می‌کند.

سنگری افزود: ایشان امام زمان (عج) را یاری خواهند کرد و پرچم را ازدست ایشان گرفته و مدیریت عالم را پس از ظهور تا قیامت به دست خواهند گرفت.

وی ادامه داد: گره زدن دو عنصر بزرگ عاشورا و ظهور، قصه بزرگی است که درهیچ رخداد تاریخی به اندازه کربلا مطرح نشده است.

وی با اشاره به روایات و احادیث زیادی که در خصوص عاشورا و ظهور آمده، ادامه داد: 30 روایت مستقیم از امام حسین (ع) با موضوع ظهور داریم که این روایات بیانگر این است که یکی از شش خطبه ایشان در روز عاشورا در خصوص ظهور بوده است.

سنگری کربلا را نه در قالب هیئاتی که در محرم برپا می‌شود بلکه به عنوان کلاسی فشرده و انسان ساز دانست و گفت: سوگ و اشک ریختن در این ایام تنها مقدمه‌ای برای درک عاشورا است.

وی ادامه داد: شیعیان همراه با گریه برای مظلومیت امام حسین(ع) و یاران باوفایشان برای گره زدن قلوبشان به این حادثه انسان‌ساز نیاز دارند.

این نویسنده و پژوهشگر برتر کشور گفت: در روزگار ما هر چراغی که با نام امام حسین (ع) روشن شود و هر حرکتی آغاز شود پیشاپیش آن حرکت، خود حضرت قرار می‌گیرد و آن حرکت را به سرانجام می‌رساند.

وی در ادامه صحبت‌های خود ازعاشورا به عنوان حادثه‌ای تاریخ ساز نام برد و افزود: هیچ انقلابی به اندازه انقلاب عاشورا کوتاه نبوده و هیچ ‌انقلابی از لحاظ جغرافیایی در محدوده‌ای کوچکتر از انقلاب عاشورا در کربلا به وقوع نپیوسته است.

وی ادامه داد: تمام وقایع تاریخی و حوادث هرچند بزرگ و تلخ بعد از مدتی به فراموشی سپرده شده و یا کمرنگ می‌شوند ولی واقعه عاشورا هر روز عمیق‌تر و پررنگ‌تر می‌شود و می‌توان گفت که حسین (ع) می‌ماند و هرکس پیوسته با حسین (ع) باشد فرداها را فتح خواهد کرد.

سنگری در پایان کل نهضت امام حسین (ع) را برای اصلاح جامعه دانست و اضافه کرد: امام زمان( ع) نیز برای اصلاح می‌آید و جهت گیری امام زمان عج بعد از ظهور به سوی کربلا خواهد بود.

انتهای پیام

کد N574767

وبگردی