آفتاب
صادق در غرفه مهر:

وزیر پیشنهادی علوم براساس معیارهای مورد نظر رئیس جمهور انتخاب شده است

وزیر پیشنهادی علوم براساس معیارهای مورد نظر رئیس جمهور انتخاب شده است

مشاور رسانه ای رئیس جمهور با بیان اینکه اولویت‌های دولت با توجه به مشکلات کشور انتخاب شده است گفت: باید این مجال را به رئیس جمهور داد تا براساس برنامه‌هایی که دارند بتوانند کارها را دنبال کنند.

به گزارش خبرنگار مهر محمدرضا صادق مشاور رسانه رئیس جمهور در جریان بازدید از بیستمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها در غرفه خبرگزاری مهر حضور یافت.

صادق در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سوال که در یک سالی که از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید می‌گذرد، وضعیت حاکم بر رسانه‌ها را چطور ارزیابی می کنید گفت: این نشاط و شادابی که در غرفه‌های مختلف قابل مشاهده است هم در اهالی رسانه و هم در مراجعه کنندگان می‌تواند گواهی باشد از نگاه ویژه دولت به رسانه.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم نگاه دولت به رسانه را در چند جمله توصیف کنیم دولت دنبال آن است که شرایطی پدید بیاید تا رسانه ها بتوانند در چارچوب‌های قانونی آزاد و پرتلاش رسالت خود را ایفا کنند.

مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور در ادامه با اشاره به طرح امر به معروف و نهی از منکر گفت: یکی از گرفتاری‌ها همین است که ما در جاهایی که می‌خواهیم اظهارنظرها را دریافت کنیم اشخاص را در شرایطی قرار می دهیم که فرصت تبیین موضوع را ندارند، مثلا در مورد امر به معروف و نهی از منکر فرصت تبیین مناسب برای من پدید نمی آید که در حد چند جمله در مورد آن صحبت کنم و یک اظهارنظر خیلی گذرا مطرح می‌شود. بعد خود همین موضوع تیتر می شود که نه تنها افکار عمومی از آن بهره نمی برد بلکه ممکن است تشویشی را هم پدیدار کند.

وی ادامه داد: رسانه‌ها پرسش‌هایی را که در حوزه با اهمیتی همچون امر به معروف و نهی از منکر از اهل نظر بپرسند، باید این پرسش‌ها را در شرایط مناسب مطرح کنند و به شکل صحیح و جامع آن دیدگاه مطرح شود و در آن صورت است که می‌توانیم بگوییم آن قضاوت و تحلیلی که ارائه شده درست است.

وی ادامه داد: مثلا ممکن است در حاشیه یک بازدید مثل همین نمایشگاه مطبوعات از یک شخصیتی سوال شود و ما هم خجالت بکشیم که نخواهیم جواب خبرنگار را بدهیم و یک جمله ای بگوییم و آن جمله حق مطلب را ادا نکند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به عملکرد دولت در یک سال اخیر این انتقاد به دولت وجود دارد که اولویتش به سیاست خارجی بر سیاست داخلی سایه افکنده است و به مسائل داخلی کشور توجه چندانی نمی‌کند، نظر شما در این خصوص چیست؟ گفت: دکتر روحانی با توجه به آنکه قبل از انتخابات دیدگاهش را مطرح کرده است، مردم نیز با توجه به آن دیدگاه‌ها به ایشان رای دادند و رئیس جمهور هم از اولین روزی که کار را شروع کردند وفادار و مصمم نسبت به آن شعارها و اجرایی کردن آن تلاش کردند.

مشاور رسانه ای رئیس جمهور ادامه داد: رئیس جمهور یک فرد صاحب نظر در حوزه های مهم و اساسی کشور است و مشکلات کشور را به درستی احصا کرده بودند و رابطه ای که با مردم برقرار کرده بود رابطه صحیحی بود، بنابراین این مجال را باید داد تا رئیس جمهور براساس برنامه هایی که دارند بتوانند کارها را دنبال کنند و اولویت هایی که ایشان انتخاب می کنند این فرصت را بدهیم تا اجرایی شود و ثمراتش به دست بیاید.

وی با بیان اینکه اثرات ملموس و محسوس سیاست‌های دولت در کشور مشاهده می شود گفت: با توجه به مشکلاتی که کشور داشت و دولت تدبیر و امید آن را تحویل گرفت امروز بعد از گذشت یک سال پیشرفت ها و موفقیت های آن را می شود دید مانند مهار تورم، رشد اقتصادی و یا تعملات بین المللی. خوشبختانه امروز شرایط خوبی است و به چشم انداز آینده امیدوار هستیم.

صادق همچنین درخصوص وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت علوم گفت: او سوابق درخشان علمی و درخشان در حوزه آموزش عالی دارد و براساس معیارهای مورد نظر رئیس جمهور انتخاب شده است و ان شاءالله مورد اقبال نمایندگان محترم قرار خواهد گرفت.

 

کد N574670

وبگردی