آفتاب
مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور:

رئیس جمهور در معرفی وزیر پیشنهادی علوم در زمان قانونی عمل کرد

رئیس جمهور در معرفی وزیر پیشنهادی علوم در زمان قانونی عمل کرد

مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور با ابراز امیدواری نسبت به اعتماد نمایندگان مجلس به وزیر پیشنهادی علوم، گفت: دولت یازدهم دولت تدبیر و امید است و ان‌شاء الله تدابیر به نحوی باشد که امیدها افزایش یابد.

محمدرضا صادق پس از حضور در غرفه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با اشاره به معرفی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فن‌آوری از سوی رییس جمهور به مجلس، اظهار کرد: رئیس جمهور از حق قانونی خود استفاده و در مهلت قانونی وزیر پیشنهادی علوم را معرفی کردند که ان‌شاء الله مجلس بررسی‌های لازم در این زمینه را انجام می‌دهد.

وی با بیان این‌که مجلس محترم حتما" به شرایطی که سیستم آموزشی کشور دارد توجه ویژه‌ای دارد، در پاسخ به این پرسش که چقدر امیدوار هستید که مجلس به وزیر پیشنهادی علوم رأی اعتماد دهد گفت: ما همیشه امیدوار بوده‌ایم و دولت یازدهم دولت تدبیر و امید نام دارد ان شاء الله تدابیر به نحوی باشد تا امیدها بیشتر شود.

مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور در ادامه در پاسخ به پرسشی در باره بخشی از مصاحبه اخیر رییس جمهور با شبکه سی ان ان که به موضوع روزنامه‌نگاران زندانی باز می‌گشت و انتقاداتی که نسبت به پاسخ رییس جمهور مطرح شد، اظهارکرد: آقای رئیس جمهور آن پاسخ را در جواب پاسخ مصاحبه‌گر CNN در باره آن فرد خاص (جیسون رضاییان) مطرح کرد.

صادق همچنین در تببین موضع دولتنسبت به فعالیت‌های رسانه‌ها گفت: همان طور که آقای رئیس جمهور در دوره مبارزات انتخاباتی خود مطرح کردند و پس از پیروزی در انتخابات نیز بارها به ما تذکر داده‌اند و توجه ما را جلب کرده‌اند، ارتقای شرایط برای بهبود کار رسانه و خبرنگاران از اولویت‌های ایشان در دوران ریاست جمهوری و پیش از آن بوده و خواهد بود.

مشاور رسانه‌ای رییس جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که بالاخره موضع دولت نسبت به فعالیت انجمن‌ صنفی روزنامه‌نگاران چیست؟ گفت: دولت به دنبال این است که تشکل‌های صنفی در همه رسته‌ها، رشته‌ها و مشاغل تقویت شودند، در همین راستا دولت همواره برای اصحاب رسانه نیز این توصیه را مطرح کرده و علاقمند به این موضوع بوده است. ان شاءالله به همت اصحاب و اهالی رسانه و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی تشکل‌های صنفی دراین بخش شکل بگیرند.

صادق در پایان با اشاره به عملکرد خبرگزاری دانشجویان ایران، در سال‌های اخیر اظهار کرد: من همواره نسبت به ایسنا سمپاتی خاصی داشته‌ام و واقعا" ایسنا را دوست دارم. من هرگاه مشکل و مخاطره‌ای برای خبرگزاری ایسنا پیش می‌آید می‌دانم بخشی از این مخاطرات به جهت ماهیت کاری این خبرگزاری است، اما در عین حال به نظر می‌رسد باید در این خبرگزاری مقداری کنترل‌ها و نظارت‌ها تقویت شود تا ان شاءالله ایسنا بتواند به پرونده درخشانی که دارد برگ‌های زرین دیگری بیافزاید.

انتهای پیام

کد N574637

وبگردی