آفتاب

صالحی خبر داد: امضای قرارداد ساخت ۲ نیروگاه اتمی با روسیه و تبادل نظر درباره مبادله سوخت هسته‌ای

صالحی خبر داد: امضای قرارداد ساخت ۲ نیروگاه اتمی با روسیه و تبادل نظر درباره مبادله سوخت هسته‌ای

واحد مرکزی خبر نوشت:

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: در سفر امروز قراردادی برای ساخت دو نیروگاه اتمی دیگر با مشارکت طرف روس امضا می‌شود و درباره سازو کارهایی برای مبادله سوخت هسته‌ای با طرف روسی تبادل نظر خواهیم کرد.

علی‌اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان دقایقی پیش وارد مسکو شد و مورد استقبال مهدی سنایی سفیر کشورمان در روسیه و نیز معاون سازمان روس اتم روسیه قرار گرفت.

صالحی در بدو ورود در گفت‌وگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر با بیان اینکه تولید 20 هزار مگاوات برق اتمی از تکالیفی است که مجلس شورای اسلامی برای دولت قرار داده است، گفت: در سفر امروز قراردادی برای ساخت دو نیروگاه اتمی دیگر با مشارکت طرف روس امضا می‌شود.

وی با بیان اینکه این دو نیروگاه به منظور تامین صرفه جویی در سرمایه گذاری در استان بوشهر احداث خواهد شد، افزود: در مجموع در استان بوشهر 5 نیروگاه اتمی احداث خواهد شد، اما این نیروگاه‌ها پس از پایان مراحل ساخت دو نیروگاه مورد توافق امروز خواهد بود.

رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین با اشاره به همزمانی امضای این قرارداد ساخت نیروگاه هسته‌ای با گفت‌وگوهایی که در مورد توافق هسته‌ای در مسقط در جریان است، این امر را کاملاً تصادفی دانست و افزود: همچنین امروز درباره سازو کارهایی برای مبادله سوخت هسته‌ای با طرف روسی تبادل نظر خواهیم کرد که جزئیات آن را منتشر خواهیم کرد.

قرار است امروز علی‌اکبر صالحی با سرگئی کرینکو مدیرعامل شرکت دولتی روس اتم روسیه دیدار و به امضای قرارداد بپردازد.

 

2323

 

کد N574621

وبگردی