آفتاب
نواز شریف:

اسلام آباد در پی برقراری صلح در منطقه است/ تروریسم را ریشه کن می کنیم

اسلام آباد در پی برقراری صلح در منطقه است/ تروریسم را ریشه کن می کنیم

نخست وزیر پاکستان از تصمیم کشورش برای ریشه کن کردن تروریسم و برقراری صلح در منطقه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رادیو پاکستان، نواز شریف در جمع خبرنگاران در برلین با اشاره به تمایل کشورش برای برقراری صلح در منطقه و گسترش همکاریها برای ثبات افغانستان تاکید کرد که پاکستان متعهد به ریشه کن کردن تروریسم است.

نخست وزیر پاکستان که به دعوت آنگلا مرکل صدراعظم آلمان به برلین سفر کرده و پس از آن قرار است برای شرکت در کنفرانس انرژی راهی لندن شود، با اشاره به تاثیر سرمایه گذاری ها در بخش زراعت، دام و جنگلداری در تقویت روابط میان پاکستان و آلمان بر لزوم گسترش روابط میان دو کشور تاکید کرد.

نواز شریف با بیان اینکه اسلام آباد در پی بر قراری صلح در منطقه و گسترش همکاریها به منظور تضمین صلح و ثبات در افغانستان است، نابودی تروریسم را به نفع هر دو کشور خواند و از ادامه عملیات پاکسازی شبه نظامیان در وزیرستان شمالی خبر داد.

نخست‌ وزیر پاکستان ضمن رد گزارشها درباره نفوذ داعش در پاکستان و حمایت اسلام آباد از شبه نظامیان در افغانستان این گزارش ها را بی پایه و اساس خواند و گفت گروه تروریستی داعش نمی تواند به نظام فعلی پاکستان که بسیار مستحکم و منظم است، صدمه بزند.

شریف ضمن استقبال از درخواست محمد اشرف غنی برای کمک به مذاکره با طالبان از آمادگی کشورش برای پیشرفت در مذاکرات صلح در افغانستان خبر داد.

کد N574566

وبگردی