آفتاب
انصاریان در غرفه مهر:

آیت الله مهدوی کنی تاکید داشت برای وحدت به افراد تکیه نشود

آیت الله مهدوی کنی تاکید داشت برای وحدت به افراد تکیه نشود

داماد آیت الله مهدوی کنی، با اشاره به دغدغه‌های وی برا ی نظام، گفت: صیانت از ولایت فقیه همواره یکی از دغدغه‌های آیت الله مهدوی بود.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم انصاریان رئیس دفتر آیت‌الله مهدوی‌کنی ضمن بازدید از غرفه خبرگزاری مهر در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها در خصوصآسیب‌های ناشی از فقدان آیت‌الله مهدوی‌کنی و همچنین مرحوم عسگراولادی در وحدت اصولگرایان گفت: چهره محوری آیت‌الله مهدوی‌کنی و عسگراولادی در بحث وحدت اصولگرایان خیلی ارزشمند و مهم بود، و اگر صرفا به اشخاص نگاه کنیم شاید نتوانیم جایگزینی برای این افراد معرفی کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم با تلاش هایی که جامعتین برای انتخابات انجام می دهد، جریان اصولگرایی بتواند به یک ساز و کار و الگوی مناسب برای دستیابی به وحدت برسد.

انصاریان با اشاره به مدل‌های وحدت در جریان اصولگرایی گفت: برای هر دوره ای از انتخابات یک مدل وحدت طراحی شده است و در هر زمان و هر دوره ای یک شکل و مدل خود را می طلبد و بعید می دانم که برای انتخابات مجلس دهم ساز و کاری همچون مدل وحدت در مجلس نهم و یا ریاست جمهوری یازدهم کارایی داشته باشد.

رئیس دفتر آیت‌الله مهدوی‌کنی همچنین در ادامه با اشاره به جلسات وحدت حجت الاسلام تقوی گفت: چهره ها و اشخاص اصولگرایی فارغ از گروه و طیف سیاسی خود در این جلسات شرکت می کنند و آخرین جلسه این جلسات وحدت نیز با حضور آیت‌الله مصباح‌یزدی برگزار شد که امیدواریم حضور ایشان نیز برای شکل گیری وحدت در جریان اصولگرا موثر باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آیت‌الله مصباح‌یزدی می توانند محور وحدت اصولگرایان برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شود، گفت: هر کسی که بتواند اصولگرایان را به وحدت برساند محور جریان اصولگرایی خواهد بود و ما باید کاری کنیم که وحدت شکل گیرد، چه توسط افراد و چه توسط احزاب و گروه های سیاسی.

انصاریان با تاکید بر اینکه وحدت را نباید روی اشخاص و افراد پایه ریزی کرد، اظهار داشت: آیت‌الله مهدوی‌کنی نیز به این اعتقاد داشتند که برای شکل‌گیری وحدت روی اشخاص تکیه نکنیم. اصل وحدت آن است که ما تحکیم نظام اسلامی را در مقابل دشمن داشته باشیم و برای تحقق حقوق ملت تلاش کنیم.

داماد آیت الله مهدوی کنی همچنین در ادامه با اشاره به وحدت مردم ایران برای دستیابی به حقوق هسته ای گفت: وحدت و هم‌صدایی مردم ایران در حق هسته ای موجب شده است که به پیشرفت های بزرگی در این زمینه دست یابیم، لذا در هر زمان که هم‌صدا بودیم و اختلاف سلیقه ها را کنار گذاشتیم می توانیم به یک وحدت ناگسستنی دست یابیم.

وی همچنین در ادامه با اشاره به دغدغه ها و آرزوهای آیت‌الله مهدوی‌کنی برای جامعه و نظام اسلامی گفت: تمام دغدغه آیت‌الله مهدوی‌کنی صیانت از ولی فقیه بود.

انصاریان تاکید کرد: آیت‌الله مهدوی‌کنی در اولین جلسه ریاستش بر مجلس خبرگان رهبری یک تحلیل جامع فقهی در مورد ولایت فقیه ارائه کردند و ایشان نیز همواره نگران این بودند که ولایت فقیه در جامعه ما تنها بماند؛ بنابراین صیانت از ولی فقیه توسط همه گروه ها و جناح ها یکی از آرزوهای آیت‌الله مهدوی‌کنی بوده است؛ چراکه اعتقاد داشت وحدت ما تنها حول ولی فقیه شکل می گیرد.

داماد آیت‌الله مهدوی‌کنی کنار گذاشتن اختلافات جزئی و سلیقه ای را از دیگر دغدغه های آیت‌الله مهدوی‌کنی نام برد و گفت: ایشان همواره تلاش می کردند که نیروهای انقلاب اختلافات خود را کنار بگذارند و یک همگرایی میان آنان شکل بگیرد.

وی همچنین با بیان اینکه توجه به نسل جوان یکی دیگر از دغدغه های آیت‌الله مهدوی‌کنی بود، بیان کرد: ایشان همواره به نسل جوان توجه ویژه داشتند و عملکردش در دانشگاه امام صادق(ع) نیز این موضوع را اثبات می کند و تا آخرین لحظات ایشان در برخورد با جوانان مانند یک جوان عمل می کرد و بارها پیش آمده بود که  با یک جوان 19 ساله ساعت‌ها در مسجد و یا محوطه دانشگاه گفتگو می کرد و آرزویش این بود که چند دانشگاه امام صادق دیگر وجود داشت تا بتوان جوانان انقلابی و متدین برای آینده کشور تربیت کرد.

 

کد N574520

وبگردی