آفتاب
فرانکفورترآلگمانیه:

چین بدنبال برابری و نزدیکی با آمریکا است

چین بدنبال برابری و نزدیکی با آمریکا است

یک روزنامه آلمانی در شماره امروز خود با اشاره به صرف هزینه هنگفت برای برگزاری نشست اپک در چین نوشت: هدف پکن از این سرمایه گذاری نزدیکی بیش از پیش به آمریکا است.

به گزارش خبرگزاری مهر،روزنامه فرانکفورترآلگماینه در شماره امروز خود آورده است:نشست اقتصادی سران کشورهای عضو اپک در حالی در پایتخت چین در جریان است که گفته می شود دولتمردان پکن هزینه ای بالغ بر 6 میلیارد دلار برای آن صرف کرده اند.

این نشست میزبان مقاماتی مانند"باراک اوباما"رئیس جمهوری آمریکا،"ولادیمیرپوتین"رئیس جمهوری روسیه و دیگر مقامات عالی رتبه عضو در این سازمان است.

این روزنامه با اشاره به حضور همزمان 21 تن از سران جهان در این نشست آورده است:عمده دلیلی که برای صرف این همه هزینه از سوی دولت چین برای برگزاری این نشست به ذهن می رسد این است که پکن درصدد نزدیکی بیش از پیش به واشنگتن بوده و در این راه از هیچ تلاشی ولو مالی فروگذار نخواهد کرد.

این سرمایه گذاری از سوی چینی ها می تواند بگونه ای نظر غربی ها را به خود معطوف کند،کشوری که برای برابری با آمریکا که خود را ابرقدرت دنیا می داند.

آنها برای برگزاری هر چه بهتر این نشست رقم هنگفتی را هزینه کرده اند تا بتوانند خود را به عنوان نمادی قوی برای آمریکایی ها جا بیاندازند.آنها معتقدند که که باید کانون توجه واشنگتن باشند تا بتوانند از این راه به موفقیتهای روزافزونی در عرصه بین الملل دست پیداکنند.

  این روزنامه در پایان آورده است:روابط چین و آمریکا نه تنها برای منطقه بسیار حائز اهمیت است بلکه برای کل جهان اهمیت دارد و اهمیت این مسئله در یکصد سال آینده کاملا خودش را نشان خواهد داد.

کد N574501

وبگردی