آفتاب

آغاز مراسم بزرگداشت دهمین سالروز مرگ یاسر عرفات در رام‌الله

آغاز مراسم بزرگداشت دهمین سالروز مرگ یاسر عرفات در رام‌الله

در حالی که مراسم بزرگداشت دهمین سالروز مرگ یاسر عرفات در مقر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله آغاز شده است، ناصر القدوه، عضو کمیته مرکزی فتح در این مراسم گفت: عرفات شخصیتی انقلابی، رهبری سیاسی و فردی با ایمان بود و همواره دوستدار وی باقی خواهیم ماند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری فلسطین الیوم، در حالی که دهمین بزرگداشت سالروز مرگ یاسر عرفات، رئیس فقید تشکیلات خودگردان فلسطین در مقر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله آغاز شده است، محمد الهندی، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی امروز (سه‌شنبه) تاکید کرد: یاسر عرفات شخصیت ملی بزرگی باقی خواهند ماند.

وی گفت: فلسطینی‌ها در کرانه باختری به عرفات نیاز دارند چراکه وی زندگی خود را در راه پایبندی و حمایت از قدس و خودداری از سازش بر سر آن داد.

الهندی افزود: آنچه در کرانه باختری و قدس رخ می‌دهد واکنشی طبیعی به جنایت‌های اشغالگران اسرائیلی و اقدامات آنها برای یهودی‌سازی و یورش به مسجد الاقصی است.

وی تاکید کرد: عملیات قهرمانه ما آغازی برای برافروختن شعله انتفاضه‌ای جهت پیروزی قدس و مقدسات اسلامی است و اگر اسرائیل همچنان به دشمنی و جنایت‌های خود در شهر قدس ادامه بدهد هیچ امنیتی برای وی و منطقه باقی نخواهد ماند و قدس و مسجد الاقصی رمز درگیری در منطقه باقی خواهند ماند.

الهندی گفت: سیاست ویران کردن منازل هیچ سودی برای اسرائیل ندارد و عزم و اراده جوانان فلسطین را برای دفاع از خاک و مقدسات خود در هم نخواهد شکست.

درهمین راستا کمیته جنبش ملی فتح در استان رام‌الله و البیره برنامه مشارکت فلسطینی‌ها در بزرگداشت سالروز مرگ یاسر عرفات را اعلام کرد.

این کمیته اعلام کرد که این مراسم با برپایی دو راهپیمایی به سمت مقبره یاسر عرفات آغاز شده و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان نیز در این مراسم سخنرانی خواهد کرد.

به گزارش این کمیته، راهپیمایی اول از میدان یاسر عرفات در رام‌الله آغاز شده و راهپیمایی دوم از ورودی شهر البیره آغاز می‌شود.

در همین راستا ناصر القدوه، عضو کمیته مرکزی فتح در مراسم بزرگداشت دهمین سالروز مرگ یاسر عرفات گفت: عرفات شخصیتی غزه‌ای، فلسطینی، انقلابی، رهبری سیاسی و با ایمان بود و همواره با ما باقی خواهد ماند.

وی گفت: ما دوستدار وطن و دوستدار عرفات باقی خواهیم ماند. خداوند یاسر عرفات و تمامی شهدای بزرگ ما را بیامرزد.

القدوه تصریح کرد: زنگ استقلال کشور فلسطین زده شده است. مراسم بزرگداشت دهمین سالروز مرگ یاسر عرفات در نوار غزه برگزار نمی‌شود.

انتهای پیام

کد N574473

وبگردی