آفتاب
بذرپاش در نطق میان دستور:

وزرا را برای رای نیاوردن معرفی می‌کنند/گذر هنر دیپلماسی از مسیر سرهنگ‌ها

وزرا را برای رای نیاوردن معرفی می‌کنند/گذر هنر دیپلماسی از مسیر سرهنگ‌ها

مشکل با یک توافق بد است نه توافق خوب که حتما از مسیر کمک گرفتن از اپوزیسیون خارج از نظام به دست نمی‌آید/ اگر بنا بود به نسخه شما حقوق‌دانان رفتار می‌شد اکنون معلوم نبود در کربلا و نجف بر سر حرمین شریفین چه می‌آمد، به خودتان ننازید، هنر دیپلماسی از مسیر انقلابیون زمان می‌گذرد که فرزندش سید خراسانی است.

عضو هیات رییسه مجلس تاكید كرد:مشکل ما با مذاکره نیست، مشکل ما با چگونگی مذاکره است. بداند، مشکل با یک توافق بد است نه توافق خوب که حتما از مسیر کمک گرفتن از اپوزیسیون خارج از نظام به دست نمی‌آید.

به  گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، مهرداد بذرپاش  در صحن علنی مجلس با بیان اینكه  ایران تا زمانی كه آمریكای خونخوار بر سر منافع خودش است،حامی مستضفین جهان خواهد بود  گفت:جهان بداند که ملت ایران راه خود را پیدا کرده است.حوادث ایران نه تنها ما را برای لحظه‌ای عقب نخواهد نشاند  بلكه ملت ما را در نابودی آن مصمم‌تر خواهد کرد.

نماینده مردم تهران افزود:  ما مبارزه سخت خود علیه آمریکا را شروع کرده‌ایم و امیدواریم فرزندانمان با آزادی از زیر یوغ ستمکاران پرچم توحید را در جهان بیافرازند. یقین داریم اگر دقیقا وظیفه‌مان که مبارزه با آمریکای جنایتکار است ادامه دهیم، فزندانمان شهد پیروزی را خواهند چشید. این جملاتی را که برایتان خواندم به نظر از چه کسی است؟ این نه جمله روزنامه خاصی است که دولت آن را متهم به تندروی و بیسوادی کند و آن را به جهنم حواله دهد، نه جملات منتقدی است که آن را افراطی و اقلیت خاص بنامند.

وی ادامه داد: این جملات را اگر یکی از منتقدان می‌گفت او را به چه متهمش می‌کردند؟ تندروی، افراط،‌ کم سوادی یا کسی که پیام مردم را درک نکرده است. تعجب نکنید این جمله، جمله پیر و مرشد ما خمینی کبیر (ره) است، این جملات معماری است که همه ساختمان انقلاب را با توسل، توکل، خداترسی، استکبارستیزی، دفاع از مظلوم، دفع ظالم و احترام به مردم، برخورد با فتنه و فتنه‌گری، خلع ید ابوموسی اشعری‌های زمان و برخورد بی‌محابا با قاتلان مردم و حقیقت و رسوایی چهره نفاق بنی‌صدری، برخورد با کج‌اندیشی و تحجر و عدم بازی با دین مردم و همت برای استقلال کشور و تأکید بر مسلمات دین چون امر به معروف و نهی از منکر و ساده زیستی بنا نهاد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حال آیا سیاست خارجی دستگاه دیپلماسی ما بر این سیاق است؟ مشکل ما با مذاکره نیست، مشکل ما با چگونگی مذاکره است. مشکل با الگوی حاکم مذاکره کننده است که از پیر جماران برخواسته و کدخدا را فقط امام زمان (عج) بداند، مشکل با یک توافق بد است نه توافق خوب که حتما از مسیر کمک گرفتن از اپوزیسیون خارج از نظام به دست نمی‌آید.

وی ادامه داد: آیا جان کری در مذاکرات می‌گوید که توافق نکنید که اگر توافق نکنیم جمهوری‌خواهان در انتخابات پیروز می‌شوند. لااقل مثل خود آنها مذاکره کنید که پس از شکست در انتخابات کنگره باز مسیرشان همان بوده که هست، امنیت ملی‌شان برایشان مهم است، نشان می‌دهد مشکلات و اختلافات داخلی از کمک خارجی بهره نمی‌گیرد.

بذرپاش با اشاره به درس‌های قیام عاشورا گفت: کربلا درس مذاکره بود، بله. درس مذاکره ولی بد مذاکره‌ای، مذاکره بین دل رباب و حرمله، بد مذاکره‌ای بود بین تیر سه شعبه و حنجر شش‌ماهه، بد مذاکره‌ای بود بین عمود آهنی و فرق قمر، بدتر از آن مصیبتی بود مذاکره بین سر مقدس و خولی در تنور. درست است، تجلی مذاکره بین زینب کبری (س) و یزید که در جواب یزید گفت "ما رأیت الا جمیلا".

نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: هنر دیپلماسی را باید در آنجا دید که عده‌ ای تجویز نه غزه نه لبنان را کردند و عده‌ای هم سکوت کردند که اکنون مسئولان ارشد کشورند که اگر نظام هم پای غزه و هم پای لبنان و هم پای سوریه و هم پای عراق نمی‌ایستاد سرنوشت کارمان با آدم‌کشان داعش بود که در کف خیابان‌ها باید با آنها می‌جنگیدیم که اگر کوتاه می‌آمدیم حتما این اتفاق می‌افتاد.

وی افزود: اگر بنا بود به نسخه شما حقوق‌دانان رفتار می‌شد اکنون معلوم نبود در کربلا و نجف بر سر حرمین شریفین چه می‌آمد، به خودتان ننازید، هنر دیپلماسی از مسیر انقلابیون زمان می‌گذرد که فرزندش سید خراسانی است. هنر دیپلماسی از مسیر سرهنگ‌هایی می‌گذرد که شما در انتخابات آن‌گونه برخورد کردید. هنوز برای دشمن که هر شب با کابوس حاج قاسم می‌خوابد و سر بر بالین نحسش می‌گذارد، میدان‌داری سید ما تأثیر می‌کند، ژست‌های روشنفکرانه برخی و میزان توهین‌شان به سران جنگ نرم خیلی بیشتراز میزان توهینشان به رژیم صهیونیستی است.

بذرپاش تصریح کرد: نمی‌دانم چرا همیشه در دوران مدیریت اصول‌گراها یاد فتوحات صفویه می‌افتند و در مدیریت دگراندیشان و اصلاح‌طلبان یاد قاجاریه. دوقطبی‌سازی در حوزه فرهنگ به ویژه مسلمات دینی چون امر به معروف و نهی از منکر برای سرپوش گذاشتن بر مشکلات داخلی و پرت کردن حواس جامعه از اتفاقاتی است که در حال رخ دادن است نیز از این نوع مدیریت‌ها است.

نماینده مردم تهران ادامه داد: معرفی وزرایی برای رأی نیاوردن نیز در این مسیر تحلیل می‌شود که چرا باید فضای سیاست داخلی را معطوف به مسائلی از این جنس کنیم تا مشکلات اصلی را کسی جست‌وجو نکند، رشد بی‌رویه واردات کالاهای مصرفی به میزان 70 تا 80 درصد، رکود دامنگیر بسیاری از صنایع ناشی از رکود نیز از این جنس بازی‌های ناجوانمردانه بهره می‌گیرد.

وی افزود: ندادن یارانه به تولید و مستقیم به مردم به بهانه این‌که در زیرساخت‌ها هزینه می‌کنیم و کارهای اساسی انجام می‌دهیم، تعطیلی ساخت مسکن برای اقشار کم درآمد و تعطیلی بسیاری از پروژه‌های زیربنایی و تورم افسار گسیخته در برخی بخش‌ها را با عددسازی آمار نمی‌توان جبران کرد.

این عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: مشاور ارشد رئیس جمهور می‌گوید ما جز در قورمه سبزی، آبگوشت بزباش توان رقابت نداریم. آن نگاه قجری است که به این گفته‌ها می‌انجامد. بعضی‌ها هم در دولت، مبتکر دروغ و اتهام هستند، به جای پرداختن به هزاران مشکل زیست محیطی در جای جای کشور مسئول کنترل کیفیت، بنزین‌های تولیدی داخل و سنجش امواج الکترو مغناطیسی هستند که بعد از یک سال باید تشییع جنازه این اتهامات را برگزار کرد، ولی نهادهای مسئول باید پیگیری کنند که چه کسانی از واردات بنزین سودهای آن‌چنانی نصیبشان شد.

 

کد N574197

وبگردی