آفتاب

جلسه رای اعتماد آشتیانی مشخص شد

جلسه رای اعتماد آشتیانی مشخص شد

نمایندگان مجلس همچون زمان معرفی وزیر پیشین علوم در مجلس در هنگام قرائت نامه معرفی وزیر جدید پیشنهادی علوم به خانه ملت فریاد «دو دو» سر دادند.

به گزارش خبرآنلاین, (دو دو) به معنای نظر منفی نسبت به معرفی دانش آشتیانی است. این اتفاق در زمان معرفی محمود نیلی احمد آبادی هم تکرار شد و او تنها 70 رای موافق از مجلس گرفت.

وزیر پیشنهادی علوم در دوران تصدی مصطفی معین, معاون وی بوده است.همین امر موجب شده چهره های نزدیک به فراکسیون اصولگرایان نگاه مثبتی به معرفی وی نداشته باشند.

زهره طبیب زاده عضو کمیسیون آموزش در گفت وگو با تسنیم معرفی آشتیانی را «لجبازی دولت با مجلس» خواند و گفت که از نظر او, آشتیانی اشکال های فرجی دانا را دارد.

آشتیانی 59 ساله دانشیار دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی دانشکده مهندسی عمران، عضو هیأت امنای دانشگاه‌های خواجه نصیرالدین طوسی و تربیت مدرس، ریاست کمیسیون هیأت امنای دانشگاه‌های تربیت مدرس، هنر تهران، صنعتی اصفهان است.

او در نخستین گفت وگو درباره تعاملش با نمایندگان مجلس نیز گفت: تا آنجایی که من مجلس را می‌شناسم و با شناختی که آنها از بنده دارند، مجلس با من مشکل خاصی ندارد.

قاسم جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس هم از بررسی صلاحیت و برنامه‌های وی برای اداره این وزارتخانه امروز در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبر داده است.

ضرغام صادقی عضو هیئت‌رئیسه مجلس هم گفته است جلسه رای اعتماد وی احتمالا  سه‌شنبه آینده، 27 آبان در صحن علنی مجلس برگزار خواهد شد.

29/212

کد N573998

وبگردی