آفتاب
شجاعی کیاسری در غرفه مهر:

صدا و سیما فراجناحی عمل کند/ اوباما راه سختی در پیش دارد

صدا و سیما فراجناحی عمل کند/ اوباما راه سختی در پیش دارد

عضو ناظر مجلس در صدا و سیما گفت: انتظار ما از سرافراز این است که فراجناحی به مسائل نگاه کند و به عنوان رسانه ملی نماینده افکار عمومی باشد.

سیدرمضان شجاعی کیاسری با حضور در غرفه خبرگزاری مهر در نمایشگاه مطبوعات گفت: در دوره مدیریت ضرغامی بر صدا و سیما شاهد دستاوردهای متعددی بودیم، البته اشکالاتی هم بوده که امیدورام این مسائل در دوره سرافراز اصلاح شود.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: این زحمت‌ها بسیار قابل تقدیر است، البته همان طور که گفتم یکسری ایراد و نقد هم داشت که این موارد بایداصلاح شود تا این رسانه ملی بهتر از گذشته بتواند به نقش آفرینی ادامه دهد.

وی تاکید کرد: صداوسیما رسانه ای فراجناحی است و در قانون اساسی پیش بینی شده که شورای نظارت بر آن ترکیبی از سه قوه باشد یعنی قوا نمی تواند بر آن سیطره داشته باشد، لذا صدا و سیما باید این مسئله را مدنظر داشته باشد.

عضو ناظر مجلس در صدا و سیما گفت: با این حال تاکید می‌کنم که رسانه نماینده افکار عمومی است و اگر اشکالی در هر کدام از این قوای سه گانه دید باید بیان کند. زیرا نماینده مردم و افکار عمومی است و باید برخی چیزها که مغفول مانده را احیا کند.

نماینده مردم ساری در پاسخ به سوالی مبنی بر افزایش شیعه ستیزی در منطقه بویژه از سوی دولت عربستان گفت: افزایش این نوع برخوردها به این دلیل است که آن‌ها دریافته اند منطق شیعه در دنیا خریدار دارد. شیعه باوری پیش‌برنده است و حرفی که می زند به آن عمل می کند.

شجاعی با اشاره به تلاش گروه‌های تندرو برای تخریب چهره اسلام و شیعه در منطقه گفت: امروز شیعه در دنیا حرفی برای گفتن دارد. کاری که داعش و طالبان می کنند مصداق عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد، است؛ چون کاری می کنند که شیعه در دنیا شفاف و روشن جلوه کند.

وی تاکید کرد:  اگر چه آن ها می‌خواهند اسلام و قرآن و چهره پیامبر مهربانی را تغییر دهند اما شیعه با توجه به فرمایشات رهبری در دنیا و در بین آزاداندیشان جایگاه خود را پیدا کرده و دولت های دست نشانده مانند عربستان که روز به روز فساد آن ها بیشتر آشکار می شود به دلیل همین نگرانی دست به کارهای احمقانه می‌زنند که در نهایت به ضرر خودشان است.

این نماینده مجلس نهم شورای اسلامی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر شکست دموکرات ها در انتخابات میان دوره ای امریکا گفت: اوباما با توجه به پیروزی جمهوری خواهان راه سختی را در پیش دارد و فشار بر روی او بسیار زیاد است.

وی با اشاره به اظهارنظر اخیر اوباما درباره مذاکرات هسته‌ای با ایران گفت: این حرف‌ها و مواضع اخیر اوباما نشان دهنده ترس و هراس او و فرار رو به جلو است. او باید درباره این مسئله و مسائل دیگر زودتر تصمیم بگیرد که حزبش را از آسیب‌های بیشتر در امان نگه دارد.

شجاعی در خاتمه گفت: ما البته این اظهارنظرها را ابزاری می دانیم که مذاکرات را بهتر و منطقی‌تر جلو ببریم و به همه اهداف خود در مذاکرات برسیم.

کد N573971

وبگردی