آفتاب
نعمت زاده در گفتگو با مهر:

"فیلیپ موریس" صهیونیستی نیست/ فعالیت رسمی فیلیپ موریس در ایران باید تحقق یابد

"فیلیپ موریس" صهیونیستی نیست/ فعالیت رسمی فیلیپ موریس در ایران باید تحقق یابد

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه شرکت فیلیپ موریس (تولیدکننده سیگار مارلبرو و برخی برندهای دیگر) "صهیونیستی" نیست، گفت: اگر این شرکت صهیونیستی بود، به طور قطع مجوزی را برای آنها صادر نمی‌کردیم و پیش از آن، از این موضوع اطمینان حاصل کرده‌ایم.

محمدرضا نعمت‌زاده در گفتگو با مهر در واکنش به ادعای سخنگوی شرکت " فیلیپ موریس" مبنی بر رد درخواست مجوز احداث کارخانه در ایران، گفت: اگر این نماینده به صورت رسمی اعلام کند که وارد بازار ایران شده و نمایندگی ایجاد کرده است، به طور قطع از سوی کشورهای غربی جریمه خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مقابل درخواست خبرنگار مهر برای ارائه توضیحات بیشتر در این خصوص، افزود: در آینده به صورت مفصل در این باره صحبت خواهم کرد.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا حضور "فیلیپ موریس" به صورت نمایندگی رسمی در ایران واقعیت دارد و بالاخره ماجرای مجوز شما چه بوده است؟ ادامه داد: آغاز به کار نمایندگی فیلیپ موریس در آینده باید تحقق پیدا کند، ضمن اینکه ما نامه مجوز را به نماینده این شرکت اعطا کرده‌اند.

نعمت‌زاده ادامه داد: شرکت‌های واردکننده در تمام زمینه‌ها و کالاها از جمله خودرو، لوازم خانگی و لوازم الکتریکی دارای نمایندگی‌های رسمی در تمام نقاط دنیا هستند و بنابراین وزارت صنعت، معدن و تجارت مسئولیت دارد که نمایندگی این کالاها و محصولات را برای فعالیت در ایران تائید کند.

وی ادامه داد: یکی از درخواست‌ها این بوده که شرکت ایرانی به عنوان نماینده فیلیپ موریس، سیگار وارد کند، چرا که این شرکت نمایندگی رسمی در ایران ندارد و محصولات آن به صورت قاچاق وارد می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: متاسفانه سیگار با برند مذکور به صورت قاچاق به ایران وارد می‌شود و در مقابل حقوق دولتی واردات نیز پرداخت نمی‌شود. بنابراین بحث اصلی این بود که واردات سیگار با این برند، از طریق نمایندگی رسمی صورت گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این سئوال که آیا این شرکت "صهیونیستی" است؟ خاطر نشان کرد: اگر این شرکت صهیونیستی بود، به طور قطع چنین مجوزی را صادر نمی‌کردیم و پیش از آن، از این موضوع اطمینان حاصل کرده‌ایم.

این در حالی است که شرکت فیلیپ موریس که سیگار مارلبرو از شناخته‌شده‌ترین محصولات آن است، در پاسخ به "بی‌بی‌سی" اعلام می‌کند: "شرکت بین‌المللی فیلیپ موریس یا هیچ‌یک از شرکت‌هایی که تحت نظر آن فعالیت می‌کنند، برای تولید محصولاتشان در ایران درخواست مجوز نداده‌اند."

در همین حال، سخنگوی فیلیپ موریس مطرح کرده است که پیش از این به شرکت‌های دخانیات در ایران گفته است هیچ‌کس این اختیار را ندارد که برای تولید یا فروش محصولات این شرکت در ایران یا هرگونه اقدام دیگری از جانب این شرکت درخواست بدهد.

محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت اخیرا مجوز تاسیس شرکت "فیلیپ موریس" در ایران را صادر کرده است.

براساس این مجوز که وزیر صنعت، معدن و تجارت به صورت "از طرف" آن را امضا کرده، کارخانه سیگارت سازی " فیلیپ موریس" که نام‌های تجاری چون MARLBORO و BONDSTREET متعلق به آن است، با ظرفیت 12 میلیارد نخ در سال ساخته خواهد شد.




 



 

 

کد N573944

وبگردی