آفتاب
موسوی لارگانی:

حاکمیت دموکرات و جمهوری‌خواه تغییری در سیاست‌های آمریکا ایجاد نمی‌کند

حاکمیت دموکرات و جمهوری‌خواه تغییری در سیاست‌های آمریکا ایجاد نمی‌کند

نماینده مردم فلاورجان در مجلس گفت:‌ حاکمیت دموکرات‌ها یا جمهوری‌خواه‌ها در آمریکا تغییری در سیاست‌های آن‌ها در قبال ایران ایجاد نمی‌کند.

سید ناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به انتخابات اخیر کنگره آمریکا گفت: از این بابت که سیاست‌های آمریکا در قبال ایران و جهان اسلام همواره یکی بوده است و سیاست یک‌جانبه، خصمانه و همراه با مواضع ناعادلانه همیشه در میان مسئولان آمریکایی وجود داشته است نمی‌توان در مورد تغییرات حزب حاکم در کنگره آمریکا نگران بود چرا که چه در زمان دموکرات‌ها و چه در زمان جمهوری خواه‌ها مواضع آمریکا در قبال ایران یکسان بوده است.

وی افزود: در زمان جرج بوش موضوع هسته‌ای ایران به شکلی دنبال می‌شد که تمرکز بر روی مساله داشتن فناوری هسته‌ای بود و در دوره اوباما نیز بعد از اینکه ایران برخی از شروط آن‌ها را پذیرفت آن‌ها پا را از حدود خود فراتر گذاشته و موضوع دیگری را نظیر حقوق بشر و موشکی در مذاکرات گنجاندند و در نهایت نیز به دنبال توقف همه فعالیت‌های ایران در موضوع هسته‌ای هستند.

وی ادامه داد:‌ همان طور که رهبری بارها تاکید کرده‌اند ما امیدی به سیاستمداران آمریکایی نداریم و اعتمادی نیز به آن‌ها نداریم و تغییر مدیریت نیز در رویکرد ما به آن‌ها تفاوتی نمی‌کند و از این بابت نیز نگرانی وجود ندارد.

موسوی لارگانی با بیان اینکه مذاکره کنندگان ما باید هوشیار باشند گفت: تیم مذاکره کننده هسته‌ای با هوشیاری و دقت نظر باید حیثیت نظام و ملت را در پیش روی خود قرار داده و از خط قرمزهای نظام عبور نکند و در همه حال حقوق مشروع و قانونی براساس توافق‌ نامه‌های بین‌المللی را مدنظر قرار دهد و در دور جدید مذاکرات نیز با همین رویکرد حضور پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان گفت: تمام فعالیت‌های ایران همواره شفاف و تحت نظر آژانس بوده است و بهانه‌جویی های آن‌ها در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران تکراری و غیرقابل قبول است و خللی نیز در عملکرد ما ایجاد نخواهد کرد.

نماینده فلاورجان تاکید کرد: همواره آژانس در گزارشات خود از منطق خارج شد و در گزارشات مختلف خود گزارش‌های قبلی را نقض کرده و حرف جدیدی زده است اما افکار عمومی جهان متوجه برخوردهای دوگانه آژانس بین‌المللی آژانس انرژی اتمی در قبال ایران هستند و آن‌ها می‌توانند به خباثت های خود ادامه دهند بدون آنکه تاثیری در عزم ملت ما، در پیشبرد اهداف خود وجود داشته باشد.

انتهای پیام

کد N573934

وبگردی