آفتاب

کری مسقط را ترک کرد/ مقامات عمان: چهارشنبه باز می گردد

کری مسقط را ترک کرد/ مقامات عمان: چهارشنبه باز می گردد

در حالی که جان کری وزیر خارجه آمریکا عمان را به مقصد چین ترک کرده تا گزارشی به اوباما بدهد, مقامات عمان می گویند که او احتمالا چهارشنبه به مسقط باز می گردد.

به گزارش خبرآنلاین,در حالی که امروز مذاکرات ایران با 5+1 برگزارمی شود و عباس عراقچی عضو ارشد تیم ایران می گوید که درباره ادامه مذاکرات در روز چهارشنبه در آخر وقت امروز تصمیم می گیرند, احتمال ادامه مذاکرات می رود.

کری پس از این مذاکرات سه جانبه به پکن سفر کرد تا در نشست "همکاری اقتصادی آسیا اقیانوسیه" به باراک اوباما و سامانتا پاور، مشاور امنیت ملی وی، بپیوندد. مقامات وزارت خارجه آمریکا اعلام کردند که کری قصد دارد اوباما و پاور را در جریان مذاکرات عمان قرار دهد.

آسوشیتدپرس هم به نقل از دو مقام وزارت خارجه آمریکا که به همراه جان کری به عمان سفر کرده بودند، نشست‌های سه جانبه را "سخت، مستقیم و جدی"‌توصیف کرد، این دو مقام نسبت به دستیابی به توافق اظهار امیدواری نمودند.

لحن کری و ظریف در مقابل تک سوالی که در جریان تصویر برداری از محل مذاکرات هتل بوستان انجام شد نشان داد دو طرف تلاش می کنند با احتیاط سخن بگویند.

رسانه های غربی می گویند مذاکرات مسقط به نتیجه می رسد و در وین احتمال توافق دو طرف وجود دارد.از سوي ديگر روزنامه صهيونيستي هاآرتص اعلام کرده است که کري مذاکرات با ايران را به اطلاع مقامات رژيم صهيونيستي گذاشته است.

29/212

کد N573911

وبگردی