آفتاب

اردن برای مقابله با داعش به 5000 امام جماعت متوسل شد

اردن برای مقابله با داعش به 5000 امام جماعت متوسل شد

ایسنا نوشت:


روزنامه واشنگتن پست از بسیج کردن 5000 خطیب و امام جماعت برای مقابله با گروه تروریستی داعش در منطقه از سوی مقامات اردنی خبر داد، این در حالی است که وزارت اوقاف اردن زمان خطبه نماز جمعه را 15 دقیقه تعیین کرده است.

به گزارش روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست، کشور اردن که از پیشروی سریع داعش در سوریه و عراق دچار حیرت شده است، از مرزهای خود محافظت کرده و نیروهای هوایی، دستگاه اطلاعات خود را همواره با ائتلاف آمریکا وارد عمل کرده است.

این روزنامه اعلام کرد: اردن برای مقابله گسترده با پیشروی گروه‌های تندرو در منطقه تنها اعضای داعش و هر کس را که تحت حمایت آن قرار دارد، تحت پیگرد قرار نداده، بلکه علاوه بر اینها به مساجد کشور نیز که تعداد آنها حدود 9000 مسجد است، توجه دارد.

روزنامه واشنگتن پست اعلام کرد: مقامات اردنی کمپینی را تشکیل داده‌اند تا در مواقع حساس و ضروری عالمان دینی در منبرهای خود از اسلام میانه‌رو صحبت کنند چراکه هدف اصلی این کمپین که شامل بیش از 5000 امام جمعه و خطیب است، موعظه درخصوص آرمان‌های اسلام است.

روزنامه واشنگتن پست افزود: دستگاه‌های امنیتی اردن همچنان تعداد زیادی از تندروهای شناخته شده در منطقه را زیر نظر دارند و در گذشته سیاستی را پایه‌ریزی کردند که بنا بر آن به شخصیت‌های برجسته دینی وابسته به القاعده اجازه داد که سخنرانی و موعظه کنند، هرچند که آنان متوجه سخنانی که مطرح می‌کردند، بودند.

در همین راستا، هایل داود، وزیر امور اسلامی اردن نیز پیشنهاد داد که خطبه نماز جمعه به مدت 15 دقیقه و مختصر باشد چراکه سخنان رسول خدا نیز در خطبه‌های جمعه در نهایت اختصار و از 10 دقیقه بیشتر نمی‌شد.

پیشتر اردن اعلام کرد که هدف این کشور توقف پیشروی داعش و جلوگیری از رسیدن این گروه تروریستی به اردن است.

52261

کد N573834

وبگردی